Fråga: Galaxy S II Köpas eller inte? Hjälp mig,tack!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Magnussss, 12 mar 2012.

1. Magnussss

Magnussss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena gott folk, skall byta ut min gamla HTC Magic nu och funderar på en Galaxy S II nu när Tele 2 har en billig drive. Undrar lite saker och hoppas ni kan hjälpa mig med lite info.
    1) Min sambo har en HTC Destination HD och när vi tar kort så måste både telefonen och objektet vara helt stilla ,annars blir det bara suddigt, så kort på barnen är ett svårt mission, hur är det med Galaxyn?
    2) Jag åker en del tåg och undrar hur det är att lägga filmer på telefonen? Kan man lägga in de filmer man tex tankar på tankafetast som heter xvid och brukar vara på storlek 1,37gb(2 filer)?
    3) Om jag bokar en Galaxy hos tele2 imorgon, vad har den för version på innehållet då? Ni pratar om 2.3.1 Icecream och sådant här inne?
    4) Är Galaxyns video hd inspelning det värsta som finns ute på en mobil idag , eller finns det bättre?
    Hoppas ni kan hjälpa mig lite på dessa frågor då jag förmodligen beställer en om ni ger godkänt betyg för den, annars en htc sensation xl, eller vad tror ni?

Ha det gott så länge, mvh magnus

2. equalness

equalness Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gå på Tele2 hemsida och välj 4gs telefon samsung galaxy s2 LTE, den har bättre processor och har lite stötta skärm.
    Ta abonnemang MAXI för 345 :- i månaden, allt ingår even samtal för 0 till alla operatörer, ingen uppkopplingsavgift + 10gb surf i månaden!

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

3. Nisseaktersnurra

Nisseaktersnurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4.kommer en mycket värre snart,dock ingen android,men SGS2 är ok.

4. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

den klarar det mesta i filmvägar. även mkv filer.

5. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Tack för att du gjorde min kväll med Destination HD, är förmodligen bara väldigt trött eftersom jag garvade så mycket.

1. SGS2ans 8MP kamera överlägset allt annat jag sett förut(är dock ingen expert), och borde räcka gott och väl åt dina behov som du nämner.

2. Har testat lägga in många olika sorters filmer, .mkv, .avi, .mp4, och alla filmer spelar SGS2an upp utan problem. (720p kvalitet på de flesta formaten)

3. Den kommer förinstallerad med Gingerbread(Version 2.3), dock kommer den efterlängtade Ice Cream Sandwich den här månaden. Och läser du på om skillnaderna mellan versionerna så kommer du se varför den är så efterlängtad.

4. Jag är med än nöjd med SGS2ans 1080p-videoinspelning, den borde också räcka gott och väl åt dina behov. Ser ingen anledning att välja en Sensation XL framför SGS2an, kanske pga. den litet större skärmen? 4.3" är perfekt i mitt tycke i alla fall.

/S

6. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

jag hade för mig att orginal sgs2 cpu var snabbare. sedan får du inte glömma att dom harsamma upplösning. lte versionen har alltså större pixlar= kasst. sedan är den störe och tyngre mobil. troligen dyrare också. köp en nexus s istället. den har hd upplösning. är det priset som är viktigast. köp en sgs2 utan lte.
    http://www.idg.se/2.1085/1.433520/samsung-galaxy-s2-lte-forsta-4g-mobilen/sida/1/sida-1-lte-eller-4g

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Sämsta tipset idag... Sämre och äldre soc som klockats upp för att bli lika snabb som den i vanliga SGS2. Större skärm fast samma antal pixar = grynigare och sämre batteritid samt att den inte kommer att uppdateras lika bra som vanliga sgs2. Om den uppdateras överhuvudtaget.

8. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Måste hålla med dig där faktiskt! Vill man inte verkligen ha 4G, då köper man SGS2!

9. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

För film måste man ju rekommendera Xperia S.
    Och Xperians slår den med hästlängder angående kamera.
    :)

10. Nordell

Nordell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är inte speciellt imponerad av kameran i s2.

I alla situationer utom i direkt solljus så blir bilderna oskarpa pga av skak - även om man gör sitt yttersta för att hålla mobilen stilla.

Jag tycker 4s har bättre kamera. När jag ser kompisar ta bilder med sina iphones blir bilderna skarpare, plus att det är mindre fördröjning mellan skärmtryck och att fotot tas. Det lägger jag faktiskt vikt vid. Att ta spontana bilder med s2:an går typ inte eftersom de antingen blir skakiga eller att fördröjningen blir så lång att man missar bästa fotosituationen.

Videon däremot är toppen. Den är bättre än 4s även om man egentligen bör ha stativ när man filmar.

11. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Har du satt på bildstabilisatorn? troligen inte

kollade på prisjakt. ca 1700kr mer kostar LTE än en vanlig SGS2.
    Skulle jag köpa en LTE för det priset så skulle jag vänta till på torsdag för att se vad Samsung skall visa på sitt event. Alla hoppas att dom visar SGS3 och då kanske du vill vänta en lite till för den lär kosta lika mycket som en sgs2 LTE gör idag.

12. Magnussss

Magnussss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan alltså grabbar, tusen tack för alla tips. Fortfarande vet jag inte vad jag skall beställa för en men all info har varit grymt generöst. Samsung LTE och Nexus hade jag inte hört talas om innan men nu när jag kollat upp dem så är jag nog lite sugen på en Nexus. Självklart skulle jag vilja vänta tills nästa samsung kommer men tele2 har bara sitt erbjudande till den 23/4 och tills dess finns väll inte den i handeln. Och jag behöver verkligen en ny telefon redan idag. LTE har ju 4g men hur funkar det? I vilket användningsområde behöver man det idag? Mvh Magnus

13. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

LTE är inget jag skulle betala extra för nu. 3g är snabbt nog för det mesta. annars så är man uppkopplad med wlan till 90% så det kvittar.