Galaxy S stänger av sig själv

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Smike, 27 okt 2010.

1. Smike

Smike Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft problem med att min galaxy plötsligt stänger av sig själv. Har hittills bara hänt via Spotify. Hittade den här tråden om någon råkat ut för samma problem:

http://www.samsunggalaxysforum.com/samsung-galaxy-s-how-to/phone-randomly-shuts-off/30/

("Download the program (it's free) Load Monitor. Install it. Under its preferences check the following on... Add Notification, Only notify high load, Auto start, and most importantly Wake Lock. Maybe the Screen setting that I gave you before wasn't the solution, but these two were the changes that I made four days ago and my phone hasn't turned off at all. Hope this helps...")

Finns det andra tips?

2. matzas

matzas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med Spotify. Men för mig stänger telefonen bara av sig på vissa platser, där täckningen sedan gammalt är skral. På ett par platser i tunnelbanan i rusningstid, i ett varuhus, samt Skanstull - den dåliga mottagningens kungadöme på jorden. Hur hanterar man sånt?

3. krille85

krille85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni har inget problem att telen stänger av sig annars? Alltså när den t ex bara ligger i fickan?

4. Smike

Smike Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo den kan stänga av sig när som helst, bland annat en gång mitt i natten, men oftast just i tunnelbanemiljöer typ Gamla Stan med Spotify.

5. inact_0053

inact_0053 Guest

Min startde om sig själv för 1h sen, var på föreläsning (ingen mottagning här för mig)
    Men det är första gången, får se om det händer fler gånger.
    Jag har froyo+voodoo.
    Om det vore av någon nytta....

6. Börje_1

Börje_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy i9000 stänger av sig

Problemet är troligtvis att det kommit in fukt i laddningsanslutningen. Om luckan inte stängs efter laddningen kommer det in fukt och oxideringen gör att det blir dålig kontakt. Samsung anser inte att detta är något garantiärende och repererar inte. Försök att rengöra själv och håll luckan stängd.

7. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

då borde väll batteri indikatorn vara nära 0% vilket jag inte tror deras telefoner varit eller har jag fel?

dessutom är luckan alltifrån tät men visst lite skit håller den borta.

nexus s har liknande problem men tydligen bara under samtal.

min galaxy stänger av sig om jag delar ut min internet anslutning via usb och inte har wifi aktiverat(väldigt märkligt). upptäckte det när mitt hem internet pajjade och jag var tvungen att surfa via telefonen