Galaxy S, uppdaterar sig inte

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Arreswe, Apr 3, 2011.

1. Arreswe

Arreswe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Har som sagt en Galaxy S,och har problemet att den inte vill uppdatera sig via Kies. Jag får inte äns någon hint i Kies om att uppdateringar finns. Vet att det kommit en 2.2.1 uppdatering men den finns inte i mitt Kies iaf.

Har en kompis som har uppdaterat sin och sett att folk på forumet här gjort det, det enda som uppdaterar sig är Kies själv, men inte telefonen.

Som ni säkert fattar så är jag lite förbryllad över detta, har försökt att ominstallera Kies två gånger på olika spåk men detta har inte hjälpt.

Not1: Telefonen är inte nordisk utan är köpt begagnad och råkar vara spansk. Och NEJ, den är inte snodd utan köpt av ett företag med reggad F-skatt. Har kollat telefonen och allt är i sin ordning!

Not2: Den är INTE rootad

Postar lite screenshots på telefonen samt kies, min hypotes är iaf att telefonen inte uppdaterar sig pga att den inte fått ut sin uppdering från sin "leverantör" än?

Om inte annat så får jag väl vänta på gingerbread och om inte den uppdaterar sig då så blir det till att roota

Vore grymt tacksam för svar :)

Telefonen

Kies

2. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Flasha in docs istället, slipper du problem o får nordisk produktkod på köpet :)

3. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

eftersom den är spansk har den intre svensk eller nordisk produktkod, kies kommer därför inte uppdatera den någonsin till programvara som släppts i sverige.

Sök efter SpoofFW (finns både som tråd här och app på market) det kan vara din lösning. Annars är det root o flashning som gäller.

4. Arreswe

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga, men vad är docs? och hur flashar jag in detta, krävs det root? *antar det* :P

5. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Docs hittar du här www.romkitchen.org. Krävs ingen root bara,en annan kernel :) kolla efter elofs lathund på wiki

6. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Läs hela min lathund för att förstå vad Doc's är och vad det innebär.
    Avgör sedan vad du vill göra.

Mitt tips är att installera Doc's ROM 9.9.5 med XEE.
    Förmodligen kommer du vara så nöjd med den att du inte vill byta ner dig till Samsungs-stock-ROM igen, men OM du ändå vill det kan du då i efterhand göra det genom att installera JM2:an i min lathud. (Genom att först få XEE (Nordisk produktkod) vid inflashningen av Doc's ROM och sedan installera JM2:an får du en Nordisk kombination som Kies godkänner, och du erbjuds att uppgradera till senaste Samsung-2.2.1-ROM.

7. Arreswe

MINA ENHETER

ojoj, här rasslar det till, tackar för infon ska prova era tips.

Men en grej som jag inte riktigt fattar... varför har de gjort det så nedrans ickeanvändarvänligt!? orka fila runt som en tok på forum och allt för att få en uppdatering... *suck*

8. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hehe, ja säg det.
    Det är säkert kommersalismens krafter. Jämför med regionskoder för DVD-skivor...