Galaxy s2 - bra köp eller krångel?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av marcus4788, 25 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. marcus4788

marcus4788 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Är själv ny här och har ingen vidare inblick i telefonernas värld. (Förutom det man hör från försäljare.. suck..)

Jaja, har fått upp ögonen för en Galaxy S2 och känner att det verkar vara rätt telefon för mig. Men när jag gick in här och kikade lite såg jag att många hade problem med sina telefoner.

Så jag undrar, är den värd pengarna eller är det massa krångel med telefonen? Är det saker jag bör göra med den / inte bör göra? Är hemförsäkringen den bästa försäkringen eller vilken ska man slå på?

Ni får gärna säga vad ni tycker och om ni har nått annat man bör veta när man köper den. Första gången jag kör Andriod, kanske bör påpekas...

/ Marcus

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Min första Android telefon och jag är sjukt nöjd med min.
    Inte ett endaste problem.

Du bör alltid ta den här typen av forum med ett lastbilsflak salt ..

3. Spaennis

Spaennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som sagt de fåtal som verkligen har problem med sina telefoner är endast dom som blir uppmärksammade och inte andra 99% som köpt telefonen som inte har ett endaste fel som inte behöver vända sig till det bästa forumet för att få hjälp. Kan garantera att det är minst lika många fel på ifån 4 som på galaxy s2 om inte fler. (Apple-fanatiker har en viss tendens att vara så fruktansvärt självgoda så dom erkänner inte att dom haft det minsta lilla strul med sin älskade telefon...) Men majoriteten av dom som ringer in angående telefonskador och vill utnyttja drullen på hemförsäkringen är som sagt ifån-ägare.
    Så länge du inte vållat någon skada på telefonen själv utan är fabrikationsfel så är det ju garantin osm gäller. Annars vänder du dig mot drullen på hemförsäkringen.

4. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har allrisk extra drulle på hemförsäkringen via folksam å den är lite lite dyrare än en ren telefonförsäkring inklusive självrisker men lätt värt de då försäkringen gäller flera gånger å man har tvn bärbara datorn och sånt i samma försäkring! Och min telefon är helt underbar den har aldrig hängt sig eller strulat på nått sätt eller vis!

5. Spaennis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

den rekommenderar jag med faktiskt! :D

Mvh anställd i folksam ;P

6. marcus4788

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att höra, har gått och längtat efter att min lön dumpar ner på torsdag så jag kan gå och köpa den! Men hur är batteritiden på den? Är den som alla andra att den dör efter 1 dags användning eller håller det längre? Just med tanke på att det står mycket om att den fått ett bättre batteri än föregångaren.

7. Spaennis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

kan tyvärr inte uttala mig om den är bättre än vanliga SGS men i regel så drar den ungefär 50% om man använt den ganska mkt från morgon till kväll! men det är ändå helt okej för att vara en riktig smart telefon :P

8. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Batteritid är sjukt svårt att få veta nått säkert om eftersom alla använder telefonen olika.
    Har olika operatörer och olika täckning.
    Plus att det finns fler saker som spelar in..

Men på ett ungefär så lär du klara en arbetsdag iaf :cool:

marcus4788 gillar detta.
  9. marcus4788

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej kanon! Nu kanske jag verkar tjatig men nån som har tips på silikon/plast skal som passar bra? Finns 1 miljon olika sidor som säljs men om någon har nått att rekomendera? :)

10. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

marcus4788 gillar detta.
  11. marcus4788

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde ett sånt nyss, tack för hjälpen!

12. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

13. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

SGS2 är definitivt ett bra köp om man tänker på vad telefonen innehåller. Dessutom så är den mycket billigare i pris om man tänker efter vad SGS kostade när den kom ut.

SGS2 är trevlig liten leksak.. men men... ska faktiskt köpa mig en iPhone 5 (eller vad den nu kommer heta) i höst... kan inte motstå detta

14. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ska du ha en telefon nu så finns det inga andra val. Både media och forum är överens, det är den bästa lur du kan få just nu.
    Stora fördelen med just android/samsung är att om du är missnöjd med något tex utseende, buggar etc så kan du ofta lösa det med hjälp av att slänga in en rom.

Jag spelar nån timme och pratar nån timme per dag och får ca 1 arbetsdag på stock och 1,5 dag med cognition 1.07

15. marcus4788

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej skönt att höra :) Vad menas med cognition 1.07?

16. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Vi har riktlinjer som vi vill att alla följer.
    Visserligen strular url'n till dessa men likväl är strukturen glasklart uppenbart eller borde vara.
    Låser tråden och när du vill göra det ordentligt är du välkommen att skicka mig ett pn så öppnar jag upp tråden igen

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.