Galaxy S2, HTC Sensation eller kanske Iphone 4?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Etzolin, 24 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Hej!

Jag ska teckna ett abonnemang med lur i slutet av månaden och jag velar lite när det gäller vilken telefon jag vill ha. Kan inte riktigt bestämma mig, och jag vill inte binda upp mig till något jag kommer bli missnöjd med... Ska skriva ner lite betydande för och nackdelar för mig.

Galaxy S2
    Det som får mig att vilja ha Galaxy S2 är skärmen och specsen. Snabbare lur verkar det inte gå att få tag i idag. Den är väldigt öppen, och jag hade förut en SGS som jag tyckte väldigt mycket om just pga detta. Dock så är telefonen gjord av plast, och skärmen är inte lika högupplöst som de andra telefonerna. Jag har även hört lite om värmeproblem med denna lur, men jag vet inte riktigt hur omfattande dessa är.

HTC Sensation
    Jag tycker verkligen om HTC Sense, och med sensate versionen så gillar jag det bara mer. Det finns så många små finesser med det som jag tycker om, och så ser det bra ut. Skärmen är högupplöst, dock inte AMOLED. Telefonens bootloader är tyvärr låst, och den är även tjockast utav de olika modellerna.

Iphone 4
    Ja, det här är nog helt fel ställe att skriva om denna lur på men jag tar nog risken ändå. Det som får mig att snegla på en Iphone är just för att jag har en Macbook Pro och denna lurkommer tveklöst leka bäst med min dator. Ios håller mycket högre kvalité på sitt grafiska gränssnitt och appar än vad Android gör, och byggkvalitén imponerar mig. Dock så är luren utdaterad, och kommer ersättas av en nyare modell i höst. Efter två år kommer den garanterat att vara utfasad utav Apple om man ser på deras tidigare modeller.

Ja, vilken telefon skulle ni välja om ni vore mig och varför? Era köpråd uppskattas!

2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ingen ide att signa upp sig på en iphone 4 när de håller på utveckla iphone 5. Ska förmodligen sälja/byta till mig en Galaxy S2/sensation för min iphone 4, dock gillar vissa iOS bättre.

3. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Är man i behov av en mobil nu. Skulle jag kunna tänka mig att slå till på en iPhone 4. Det kommer att komma en uppföljare på den. Men det kommer nog nästan garanterat bara bli en iPhone 4s till hösten. Så iPhone 4 kommer fortsätta rulla rätt fint ändå.

Men det går ju rykten om en iPhone 5 till våren. Då är nog byte på listan. Men kör man Android byter man ju mobil varje halvår. o_O

4. Etzolin

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Visst, det kommer ju en femma i september typ, men jag har inte sån stor lust att vänta på den.. Just nu känner jag antingen Iphone 4 eller SGS2. Jag gillar Android, det är enkelt att anpassa men apputbudet och gränssnittet är inte lika bra som på Ios. Vet inte riktigt vad jag prioriterar av appar eller anpassning.

5. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Gränsnittet tror jag kommer bli bättre när ICS kommer ut, kommer ju GPU-acceleration med det.

iPhone 4 är väl en bra lur men har ju kommit lite nyheter man kanske vill veta om som t.ex man inte kommer kunna filma eller ta kort på större konserter vilket kan anses vara jobbigt eller kanske till och med en anledning till att bojkotta? Säger inget mer än att det är en av dom nya nyheterna :)

Jag har själv en galaxy S2 och tycker om den, skärmen är helt underbar, men ja den är ju inte utan problem men värme är inte en av dom i min i alla fall. Men däremot så är den lite seg på att tända skärmen från viloläge vilket jag anser väldigt jobbigt :/

Men jag jag skulle välja SGS2 ändå för att jag verkligen inte tycker om låstheten i iPhone, fast sen kanske jag ska säga det att kies inte lirar alls med mac än så länge :/ och vet inte när det kommer en uppdatering som kommer att fungera med mac heller.

6. Etzolin

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Helt utlåst verkar man inte vara med Mac, man ska visst kunna komma åt telefonen med Kies Air i en webbläsare. Dock så har jag inget trådlöst nätverk här hemma då jag kör med mobilt bredband...

Har läst nyheterna angående IR sensorn som ska stoppa kamerafunktionen på konserter, och det är ju tråkigt att det ska behöva vara så :( Dock så påverkar det inte mig negativt.

Om jag skulle skaffa en Galaxy S2 så känns det som att jag inte kommer ha samma glädje utav telefonen eftersom jag kör Mac. Det roliga med Android telefoner är ju allt pill med root och olika ROM:ar :D Odin är ju dock även det en Windowsapplikation. Eftersom Iphone är Apple så finns det bra support för Mac när det gäller jailbreak och sådant. Jag är inte så brydd om att vara inlåst, det löser Cydia.

Är fortfarande fundersam på vilken lur jag ska välja... Köper jag en Iphone så känns det som att jag köper nått gammalt. Hur länge tror ni Apple ger support till den? Det finns ju en chans att dess livslängd är längre än de andra telefonerna då de just släppt en vit modell och tidigare i år en CDMA version. Galaxy S2 är mer aktuell just nu, och den är specifikationsmässigt bättre än Iphonen på många punkter. Uppkommande ICS låter även det mycket intressant :) Men trots Galaxyns fördelar och Iphonens nackdelar så lutar det mer mot just Iphonen då jag tror att det är telefonen jag kan få ut mest utav.

7. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

HTC Sensation är ju en bra lur det med och behöver inte ha en dator för att uppdatera. Hur det är med root och ROM till den om alla program kräver windows vet jag tyvärr inte.

8. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag tycker du ska skaffa en SGS2

9. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Etzolin

Vänta in Iphone 5.
    Tycker jag låter smartast..

Har en SGS2 själv som jag är sjukt nöjd med

10. Etzolin

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Hade jag inte behövt en telefon nu så hade det garanterat blivit en Iphone 5 :) Tror jag ska dra till typ Elgiganten och se efter hur SGS2 ser ut och känns på riktigt innan jag bestämmer mig. Har klämt lite på en Iphone 4 och skärpan på skärmen är otrolig!

11. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Kan du inte köpa nån billig mobil för några 100 medans du väntar?

Ska jag vara petig så skulle inte sgs2 skada av högre upplösning.
    Dock endast vid surfning jag märker det lite ...

Stör mig även lite på att ikoner å menyer ser ut att vara gjort för blinda.
    Går dock att lösa

12. Etzolin

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Har bestämt mig för en Galaxy S2! :) Kan köra Windows virtuellt för dess specifika grejer, så slipper reboota och sådant tjafs.

13. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mycket bra val!

Har själv funderat på den och tror det blir att köpa en inom ett halvår :)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk.

14. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Då kan nfc kommit :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

15. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER