Galaxy S2 LTE

Diskussion i 'Allmänt' startad av bullrune, 11 mar 2012.

1. bullrune

bullrune Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Hade tänkt att skaffa mig en android telefon, är sugen på den nya galaxy s2 LTE med 4g. Den verkar sjysst - men har jag missat några kända skavanker på den modellen så får ni gärna nämna det :)

Jag har i dagsläget en Iphone, men har känt och klämt rätt mycket på android lurar också, så nu ska jag byta och se vad jag gillar bäst :)

Jag hade tänkt att roota min telefon när jag får den, för jag tycker det är så djävulskt fult och osmidigt att ha 100 appar installerade på telefonen som man aldrig kommer att använda. Är det någon som vet någon bra root-teknik och kanske t o m en bra ROM till den här telefonen?

Tänkte också höra om det finns någon som har koll på hur man kan lägga appar i mappar - som på en iphone, tycker det är rätt smidigt.

Uppskattar alla svar och åsikter angående telefonen, root-möjligheter, knep och knåp :teeth:

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Du får en sämre lur än vanliga sgs 2 samt att ics verkar skjutas på rätt länge. Tunnt med rommar osv.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

3. bullrune

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allright!
    Varför är den sämre?

ICS bryr jag mig faktiskt inte så mycket om, och rommar lär det ju komma? Jag tyckte jag läste att det var samma rommar som till vanliga S2:an, iallafall vissa - eller är det fel?

o_O

4. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är 98 Timmars standbytid....Och det enligt tillverkarnas glädjesiffror.

Tycker du ska titta på HTC one X som kommer om 4-6 veckor. Den kommer bli ett flaggskepp, säljas i många ex. Vilket innebär att fler utvecklar roms för den.

5. bullrune

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sålänge batteriet håller i en dag så räcker det för mig, laddar min lur varje natt som det ser ut just nu och tycker det är helt okej :)

HTC one X har jag hört några babbla om, men vad är det för skillnader?
    Jag som säljer mobiltelefoner (jobbar i en telecom-butik) har rätt dålig erfarenhet av HTC. MYCKET fler HTC lurar som blir inskickade på service än Samsung. - Kommer One X ha 4g?

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

snapdragon cpu tex... men klart det är en nice lur iaf såklart ;)

7. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Alltså....visst du laddar varje kväll. Men om man läser runt på nätet så är det många som har med laddare för att den inte ens klarar en dag ;).

Det är kanske någon som har telefonen här på forumet, som vet.

8. bullrune

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är snapdragon i LTE'n också. :)

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det var LTE-verren jag pratade om ...

10. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Man får tänka såhär, S2 så skriver samsung att standby tiden är på 710timmar... och den behöver de flesta ladda varje natt, LTE varianten står det 98 timmar hehe.. ja du förstår nog poängen.

Jag fattar dock inte hur man kan tänka sig släppa en telefon med så dålig standby tid, du hinner knappt surfa så mycket.. tills du måste ha sladden inkopplad i ett uttag.

Sen märker man väl inte hastigheten så mycket när man surfar via telefonen, skulle telefonen däremot fungera som en modem för din bärbar ja.. då tror jag att man kan använda telefonens fulla potential.

Kanske är tanken kring det hela att det ska vara så, för när den väl är inkopplad till datorn så har den ju in ström och slipper gå på batteri.

11. Lostierna

Lostierna Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående batteriet, nån som sett irl tester på LTEn?

Att det inte är så mycket romar etc beror väl mer på att den är tämligen ny och användarbasen inte är så stor än?

12. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Vänta lite. Du säljer telefoner men har ingen koll på skillnader mellan sgs2 och sgs2 Lte, inte Heller kan du allt för mycket om one x. Ana, det är väl därför t.ex. Jag inte skulle fråga om råd från någon Nisse i butik :/

Last edited: 12 mar 2012
  13. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Detta... Otroligt att en kille som får betalt för att ha koll på mobiler kommer in här för att fråga om två nya mobiler som han borde ha stenkoll på.

Han var i alla fall snäll nog att berätta vilken kedja han jobbar för, så man kan undvika den. :)

Last edited: 12 mar 2012
  14. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tänkte på en grej.. kan man stänga av 4g så att den går på 3g? typ.. som för en gång i tiden så stängde man av 3g och gick på gsm för att spara batteri :P

15. bullrune

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att jag har rätt bra koll på mobiltelefoner, själva tråden handlar ju inte om skillnader mellan s2 och LTE.
    Det jag undrar över, eftersom att jag inte säljer rootade telefoner, var ifall det fanns några bra rommar till den nya LTE telefonen, eller kanske få några tips från någon som redan har lyckats roota en sådan.

Jag vet vilka specifikationer telefonerna har - det behöver jag inte fråga om i ett forum. Det kan jag hitta på nätet, eller i mina söksystem på jobbet.

Jag skiter också fullständigt i om folk tycker att en S2 är bättre än LTE'n jag vill fortfarande ha en LTE eftersom att jag vill komma åt 4g-nätet.

HTC one X har inte släppts ännu och därför har jag inte läst på om den, är det så konstigt?

Jag hoppas att du aldrig kommer och köper telefoner av mig iallafall för folk som tror sig veta allt är så jävla jobbiga. Besserwisser kan man vara om man vet vad man snackar om, men du lyckades inte ens läsa igenom vad tråden handlade om.

16. bullrune

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Asså haha, vilken kedja jobbar jag för då?

Tror du att telecom är en kedja så är du ju rätt vass...

17. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Snacka om att kasta bil i gummibåt att kalla andra vassa när du inte ens klarar av ditt eget jobb. :o

18. bullrune

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte kastat någon BIL överhuvudtaget.

Jag frågar om root och rommar till LTE och därför är jag dålig på mitt jobb...?
    Tror du att mitt jobb går ut på att överhuvudtaget veta någonting om sånt?

När jag kallade dig vass så var jag självklart ironisk och menade att du är extremt jävla slö och ohärlig.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej du frågade om SGS2 LTE och HTC One X och frågade vad det var för skillnad mellan dessa när du jobbar med mobiltelefoner... Fail deluxe.

Men nu lämnar jag dig och denna diskussion.