Problem: Galaxy S4 hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Druminator, 3 sept 2014.

  1. Druminator

    Druminator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    För en månad sen så slutade min mobil (Samsung Galaxy S4) att registrera simkortet genom att den visade meddelandet "sätt i SIM-kort". Först trodde jag att det var mitt simkort som hade gett med sig så jag beställde helt enkelt ett nytt från Halebop (mitt abbonemang) som jag så klart fick gratis. Satte i det men mobilen registrerade fortfarande inte simkortet. Chattade med Halebop som uppgraderade mitt nya simkort men till ingen nytta. Jag misstänkte då att simkortsläsaren i mobilen hade gått sönder. Chattade med dom igen, varpå dom sa att jag bör skicka in mobilen på reperation vilket jag också gjorde.

    Suck två veckor senare vilket var igår dimper mobilen ner i brevlådan. Sätter i simkortet men fortfarande samma jä**a meddelande. Nu börjar tålamodet försvinna!
    Tittar i arbetsrapporten som följde med mobilen, där står att dom bytt kortläsarmodulen, uppdaterat mjukvaran samt några andra tester bl.a samtalstest.

    Jaha...

    Så jag kontaktade deltaservice.se som repererade min mobil och dom svarade:

    Vi har bytt simkortsläsaren och den fungerade när teknikern testade med våra simkort.
    För att utesluta om det är defekt kan du testa med något annat simkort. Vi använder Telia och Telenor som testsimkort.


    Har bytt simkort, uppgraderat simkortet, bytt simkortsläsare, uppgraderat mjukvaran vad mer finns att göra?

    Finns det nån som har nått tips? Det sämsta är att jag valde 24 månader så jag är fast på Halebop, i nuläget vill jag inget hellre än att byta. Hittar inga telefon nummer på deras sajt utan bara denna jädra chatt som driver mig till vansinne.

    Tacksamma för alla tips!

    /Danne
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 677
    Mottagna gillanden:
    1 516
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Skicka in den igen, den måste komma in till verkstaden 3ggr för SAMMA fel innan du kan reklamera den, låter jobbigt men så är bäst att gå, sen kräver du att du vill häva köpet så du slipper Halebop.
     
  3. Druminator

    Druminator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jepp blir nog så. Tack för hjälpen!
     
  4. petcar

    petcar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2013
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER