Galaxy S4/Padfone 2/Padfone 3 - vilken!?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av alexm, 15 apr 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. alexm

alexm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Hej!

Ska köpa en ny mobil men kan inte riktigt bestämma mig. Är väldigt sugen på en Padfone men frågan är vilken modell. Jag tror nog att Padfone 2 kan hänga med ett tag till (planerar att ha den i ca 6 månader) men det känns lite dumt att köpa 2:an när 3:an är precis runt hörnet. Fast jag hittar inget land som man kan förhandsboka i förutom Taiwan.

Men sen har jag läst mycket om barnsjukdomar hos Padfone-modellerna och börjar då fundera över om man ska köra på ett säkert kort, Galaxy S4 (alltid gillat Galaxy-serien och är övertygad om att så är fallet återigen).

Ni behöver inte rekommendera Nexus 4, Optimus G eller Note 2 då jag nyligen ägt dessa telefoner. Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få!

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Spelar väl ingen roll om du köper en Padfone 2 också om du ändå byter varje månad. Köp Padfone 2 sen byter du när S4 kommit ut och sen igen när Padfone 3 kommer.

Last edited: 15 apr 2013
  3. alexm

alexm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Som jag skrev i första inlägget så planerar jag att ha denna i 6 månader. Om det nu blir en S4 så har jag inga problem med att vänta i några veckor på den.

4. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Vill du ha med själva surfplattan till Padfonen eller är det mestadels mobilen du behöver?
    Om det bara är mobil du egentligen behöver så röstar jag på S4'an, men om du vill ha en surfplatta "på köpet" så borde du satsa på Padfone 2 :P

5. Spode

Spode Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Precis som föregående post säger så är det lite svårt då man inte vet primära behovet.

Kanske gå på något udda ifall det bara gäller 6 månade, som t.ex. en Oppo Find 5?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.