Galaxy S6, eller nåt annat?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Inodlog, Nov 28, 2016.

1. Inodlog

Inodlog Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Syrran håller på att kolla på ny mobil till systersonen. Han har nu S4 och hon kikade då på S6 så jag antar att budget ligger däromkring.
    Skulle ni rekommendera nån annan mobil i den prisklassen och varför? Han tycker att kameran kunde va bättre på S4an så antar att bra kamera är ett plus. Stort minus är om internminnet är för klent så man måste avinstallera appar titt som tätt.

Tycker många verkar tala varmt om huawei Honor 8. Nexus 6P ligger ju även i samma prisklass så det kanske kan vara nåt?

Dessa modeller är ju nyare än S6an så jag tänker att det kanske är bra, samtidigt är ju/va ju S6an en premiummodell och kanske därför är vassare på några områden?

Tack!

2. Droid_301

Droid_301 Guest

Om ni köper honor 8 se till att ha ett skal direkt för det är glas baksida och inte billigt om den går sönder

3. Inodlog

MINA ENHETER

Tack för tipset! Läste även att den blir hal vid väta så då kan nog ett skal va bra.

4. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Första 3 mån. är det gratis och går på garantin om den skulle gå sönder, men verkar ändå förvånansvärt tålig vad det ser ut som. Någon form av skal är ändå att rekommendera för bättre grepp. Själv har jag ett halvmjukt transparent, tunt som knappt förändrar känsla el. utseende med bra grepp.
    Finns på Tele2 om man är kund el. känner nån som är det för 2490:-

5. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hade en galaxy s6 tidigare, och batteritiden var tyvärr alldeles för dålig.. Så skulle ha svårt att rekommendera den även om den är bra på flera andra punkter.

Varför inte en Oneplus 3?

6. drzap

drzap Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

lenovo moto g4 plus. vattenskyddad, mycket bra kamera för pengen, bra skärm, ok lagring (och minneskortsplats) fingeravtrycksläsare, ren och snabb android, lovat uppdatering till android O.

7. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Last edited: Nov 29, 2016
  8. Inodlog

MINA ENHETER

Mm, har en S6a själv och batteritiden är ingen höjdare.
    Är lite feg när det gäller Oneplus, ska inte det hållas på att importera och mekas med för att få tag på?

9. Inodlog

MINA ENHETER

Mm, Samsung är nog att föredra så sett men kan nog funka med andra modeller.
    Men J5an måste ändå va några steg under S6a eller? Tänker exempelvis gällande upplösning och kamera...

10. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Nää oneplus fraktar ju direkt till Sverige. Det är fri frakt också tror jag.

Vill du ha mest värde för pengarna så är det nog Oneplus 3/3t som gäller.

jnsson likes this.
  11. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Den skickades för mig ganska omgående. Räknar med att den kommer imorgon (3 dagars leveranstid) Finns gratis eller expressfrakt.

12. svart

svart Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har kört S6, honor7, honor6, LgG3 och kör nu xperia compact X pga format och batteritid.
    Huawei Emui är knappast ett plus, men 'går att leva med'. Av Huaweis modeller så tror jag skulle välja P9 pga batteritid (se råd&rön robotbatteritest, 45kr) och vikt.

Vad som är "bra" beror på vad man prioriterar. S6 är en oöverträffad telefon på många sätt: snygg, bra kamera, bra skärm och dessutom under 140gr!
    Men, vill man uppåt 5.5-tum eller tycker att >150gr är ok så finns mycket att välja på.

Bryr man sig om säkerhetsuppdateringar är det tveksamt om nästan 2år gammal modell (S6) är ett bra val.

Oneplus är nog prisvärd för den modige som inte fruktar deras support om något strular.

Jag tyckte om LGs skin, men G3ans storlek, oversharpening och kort SOT får mig att undvika LG tillsvidare.

13. Inodlog

MINA ENHETER

Tack för bra svar!
    Mm, jag tänker lite samma i och med att s6an ändå är en premiumlur och då borde stå sig bra. Tror att prestanda väger tungt i detta fallet så det får gå före att man missar några uppdateringar.

14. niclasc

niclasc Senior Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 16e (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Övrigt:
    AppleWatch Ultra
    Ser inte att det är ett problem eftersom den INTE är vattenskyddad så ska den hållas borta från vatten.