Diskussion: Galaxy S6 vs. Edge skärmupplevelse?

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av GATUPLAN, 7 maj 2015.

1. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Jag tvekar fortfarande mellan S6 och S6 edge. När jag var i butiken så spelade jag samma video i båda lurarna. Då märkte jag mycket ljusreflektioner på den böjda skärmen på Edgen. På den vanliga S6-an var det inga reflektioner allas. Kan tänka mig att det blir ännu värre i dagsljus för att inte prata om stranden mm.
    Åt andra sidan är det så att man vill ha det senaste och det nyaste. Så vist jag är sugen på Edge!
    Annars gillade jag aldrig vita och ljusa telefoner pga ljusreflektioner runt om skärmen. Nu ska man ha reflektioner på självaste skärmen.
    Hur upplever Ni detta?
    Själv blir jag tvungen att köpa 3st (2 i present) samt måste jag välja telefoner med stor hårddisk eftersom SD kort inte går att sätta i.
    Det blir inte billigt och jag tvekar fortfarande.
    TACK

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag köpte Edgen först och gillade inte skärmen. Dels så hade jag ingen användning för kantfunktionerna och för det andra så var det precis som du beskriver, det blir reflektioner och det kändes som man inte såg riktigt hela skärmen.
    Sålde min Edge och köpte en vanlig flat istället och är nöjd.

3. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 347
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Jag har både vanliga S6 och Edge. Håller med om reflektioner. Men ut över det upplever jag skärmen i edge som mer levande och lite bättre betraktningsvinklar. Verkar som om display i edge ligger närmre glaset än i vanliga S6. I vinklar uppstår ingen rainbow effect som på vanliga S6.
    Hade jag bara fått välja en hade jag tagit edge för att den känns som något nytt. Funktionerna som edgen medför är alla avstängda ger mig inget men just utseendet och känslan. Sen är Green Emerald så läcker.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Som jag ser det så finns det ingen egentlig anledning att välja S6 Edge framför den vanliga. Varför? Jo, den kostar omotiverat en hel del mer, samtidigt som man i vardagen inte använder kantfunktionerna speciellt mycket. Det enda jag ser ett användningsområde för är snabbgenvägarna för kontakterna - men det finns garanterat andra lösningar för det.

Skärmupplevelsen är ganska mycket densamma vid vanligt användande, det är mer reflektioner på S6 Edge än på den vanligt. Samtidigt som betraktningsvinklarna upplevs som bättre på Edgen för att skärmen går ner en bit på kanten. Tycker dessa saker tar ut varandra. :)

5. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Hm...alltså om man kollar på Samsungs TV med böjbar skärm då svänger kanterna mot dig för att betraktningsvinklarna ska bli bättre ...på Edgen svänger dem ifrån dig och det ska påverka betraktningsvinklarna positivt???

Last edited: 10 maj 2015