Galaxy Tab 2 10.1" eller ASUS TF300T?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Masterace, 29 dec 2012.

1. Masterace

Masterace Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Har beställt en Galaxy Tab 2, när dom reade för 2490:- på electroworld.

Men såhär i efterhand ser jag ju att ASUS TF300T går få för samma peng..

Vilken hade ni valt? och varför?

ASUS verkar ju vara rätt kraftfull i jämförelse.. men då kanske mjukvarubiten är bättre på samsungsidan? Har läst lite om att webläsaren funkar lite knackigt på ASUS plattan? Och surf är prio 1 för mig.

2. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur webläsaren fungerar är irrelevant, du kommer sannolikt inte använda standardläsaren ändå.

Jag skulle tagit Asus plattan alla dagar, det verkar lite oklart hur Samsung har tänkt uppdatera sin Tab-platta och möjligheten att kunna omvandla den till en riktig laptop om man vill verkar smidig. Med detta sagt, jag har en S3a och nyss beställt en Note 10.1, så jag har verkligen inget emot Samsung.

3. Masterace

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, vad jag dock läst på forumet så var det nån som provat o standardläsaren funkade ändå bäst?

Har själv en S3a som jag är nöjd med, tänkte först köpa Note men vetefan vad jag ska ha en penna till :)

4. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är visserligen sant att den kan vara väl så bra som andra webläsare, men jag skulle personligen inte välja bort en enhet bara för att den inbyggda var dålig (vilket för övrigt är högst subjektivt).

Anledningen till att jag köpte en Note är att pennan för mig som ingenjörsstudent är nästan ovärderlig, jag skriver visserligen minst lika fort på tangentbord som för hand men eftersom nästan allt jag gör innehåller former, figurer och ekvationer fungerar det inte att mata in i det tempo som krävs. För en vanlig användare kan jag hålla med om att användningen är begränsad, iof verkar kombinationen PS + penna minst sagt lovande men hur stor användning man har av det i praktiken vette tusan och till sånt fungerar ju en vanlig pekpenna till en vanlig platta säkert nästan lika bra.

Den finns för knappt 3k efter 50GBP cashback och gratis frakt på amazon.co.uk om du köper Noten innan nyår förresten, jag beställde en där själv :)

5. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Mjukvaran i Samsungs billigare plattor är inget att hurra för, i alla fall enligt mig.
    Men med CM10 blir det en helt annan sak... ;)

6. Masterace

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det kan jag tänka mig.. gillade min gamla telefon med penna så det är ingen dum grej men tänker inte betala 1500kr mer för att få penna :) (även om noten har bättre grejer under huven)

Okej!

CM10?

Så gah såg en jämförelse på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=fk_fePknM2U

och där säger han enda gången man ska välja ASUS datorn är ifall man ska spela mycket..

Visst kanske jag ska spela några enklare spel men det blir ju inte några tyngre spel typ GTA för jag tycker det är så svårt att spela .. har testat på en Ipad :)

7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

8. Masterace

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER