Diskussion: Galaxy Tab S8 Ultra

Diskussion i 'Galaxy Tab S8-serien' startad av Swedroid, 9 feb 2022.

  1. richiraptor

    richiraptor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Japp, hittar info nu att den är dynamisk.
     
  2. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Menar du att den ändras från 120Hz till 60Hz osv? För jag såg en youtube video och där verkade det som den hoppade.
     
  3. Silverspoone

    Silverspoone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    30
    Nej
    På min s22 Ultra får man välja mellan Adaptiv (upp till 120 Hz) eller Standard (60 Hz) men på Tab s8 så är valen låsta till High (120 Hz) eller Standard (60 Hz) så det är antingen eller.
    Står även i denna artikeln:
    Samsung Galaxy Tab S8: 10 tips to make the most of your new tablet
     
  4. Grönvit

    Grönvit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2022
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förra veckan gav Samsung info om att man trodde att de skulle leverera S8 Ultra i slutet av denna vecka, när man kontaktar dem nu så fick man beskedet "förhoppningsvis i slutet av mars".....

    När man frågar på vilket sätt man kommer bli kompenserade så får man svaret att den dialogen tar man efter det att en vara har levererats. På frågan hur man har kompenserat de kunder som faktiskt har fått sin vara levererad, men försenad, så blev svaret "det vet jag inte"

    All form av kundkontakt med Samsung supportorganisation (chatt, telefon och mail) har varit så fruktansvärt dålig. Har aldrig upplevt något som är så illa hanterat, hoppas verkligen att de ser över detta och byter ut en del ansvariga.
     
    henel321 gillar detta.
  5. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Vilken galaxy tab väntar du på? För vi som har väntat mindre än 21 dagar verkar inte få kompensation. Tydligen är det bara dom som har väntat mer än 21 dagar = 3 veckor som får kompensation.
     
  6. Grönvit

    Grönvit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2022
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    S8 ultra beställd 22/2.

    Ni som har fått kompensation, vad har ni fått?
     
  7. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    När du chattar med dem se till att du har det skriftligt att de ska se över kompensation när du fått plattan. För när jag nu fått plattan så kontaktade jag dem för att få kompensation och då frågade om jag fått något mail/skriftligt om en möljlig kompensation, och då klistrade jag in meddelandet från chatten som innehåller ett unikt ID (när man får chat utdraget på mail efteråt). Så då kunde de inte backa på det och det gjorde de inte heller.

    Jo det kan man få om man frågar efter det. Det här med 3v är den generiska 25w laddar kompensationen som finns i Samsung Members appen.

    Fick en voucher på 800kr i Samsung storen, så den kompensationen är jag rätt nöjd med iaf, det tar ju på sätt o vis ner priset på plattan med ytterligare 800kr.
     
  8. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Har dock inte pratat med dom om kompensation tidigare, för någon som frågade om det sa bara att man skulle kontakta dom när man fått sin beställning men den personen fick ingen id eller så. Men kan prova och prata med dom och säga andra har fått kompensation och väntat mindre än 3 veckor. Så får jag se om dom ger mig något.
     
  9. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Min var också s8 ultra beställt 22/2 fick min igår samma dag som dom skickade tack vare best transport.
     
  10. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Ja, det viktiga skulle jag säga är att chatta med dem o pressa dem lite om kompensation innan du fått plattan. :) Sen diskuterade jag aldrig några 3v med chatten/supporten. De där 3v är enbart det "officiella" som står i Samsung Members appens kompensation.

    Du kommer inte få någon kompensation innan du fått plattan, jag försökte många gånger men samma svar varje gång; hör av dig när du fått din produkt.

    Och sen när jag nu hörde av mig dagen efter jag fått plattan så erbjöd de en voucher som kompensation, så det var helt ok tyckte jag.
     
  11. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Okej pratat med dom nu och dom kunde erbjuda 150kr voucher :/

    Antar du väntade längre än 3 veckor vilket där av du fick högre voucher? Jag väntade precis 21 dagar vilket är 3 veckor.
     
  12. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Beställde 10 feb, fick plattan 14 mars. Men rent personligen räknar jag ju förseningen från den 24 feb då det var då plattan skulle ha skickats ut när man förbeställde. (och räknar man som jag gör så blir det ju ca 18 dagar, men som sagt, jag diskuterade aldrig längden på förseningen med chatt-supporten)
     
  13. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Okej kanske inte skulle sagt det själv. Dumt nog, aja fick 150kr dock.

    Dom skulle mejla mig koden. Men får jag inget kommer jag göra ny chat med dom och se om dom ger mig högre belopp som besvär.
     
  14. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 286
    Mottagna gillanden:
    1 269

    MINA ENHETER

    På ultra 512gb wifi står det fortfarande att den ska skickas imorgon så jag hoppas den gör det.

    Känns tomt utan den :P
     
  15. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 507
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Blir nog inte imorgon. Den lär skickas måndag/tisdag nästa vecka. Då våra 5G kom i lager på fredagen men det verkar som dom låter pallen vara fram till måndag. Det är då dom börjar packa up sakerna på pallen och sedan förbereder att skicka det på tisdag.
     
  16. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 286
    Mottagna gillanden:
    1 269

    MINA ENHETER

    Beror på när pallen kommer in i lagret. Kommer pallen in nån gång mellan kl 5-13 så ska det vara lugnt.
     
  17. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Var hittar man det i members appen? Ser inget där.
     
  18. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    I Members appen finns bara den officiella kompensationen som innebär en 25w laddare.

    Det jag pratar om är ngt jag "gnällt" mig till av chat-supporten.
     
  19. Grönvit

    Grönvit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2022
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur går det med leveranserna, är det någon som fått/får sin Ultra under veckan som gått/kommer?

    Supporten lovar "nästa vecka" som vanligt när man kontakter dem...
     
  20. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Fick min den 14:e (256/12gb), den var framflyttad från den 11e till den 18e, men skickades den 10e iaf.