Galaxy vs Magic

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Jerka, 25 jul 2009.

  1. Jerka

    Jerka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  2. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Ganska intressant ändå. Förväntade mig att Galaxy skulle vara snäppet snabbare än Magic på det mesta, visserligen har de väl samma cpu men Galaxy hade väl en extra dsp eller något också? Hursomhelst så verkar de relativt likvärdiga i prestanda ändå, Magic ser t.o.m. rappare ut emellanåt tycker jag. Men man ser klart och tydligt Galaxyns främsta styrka över Magic - skärmen. Klart mycket vassare.

    Ingen video som får mig att ångra valet av Magic iaf dock.. orkade inte vänta.. och sen är ju communityt runt HTC-lurarna enormt trevligt, lär nog dröja ett tag innan Samsung kan mäta sig där..
     
  3. Jerka

    Jerka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tycker Magicen verkar svara bättre på slide-rörelsen än vad galaxyn gör.
    Verkar som om galaxyn ibland hoppar tillbaka till föregående skärm igen.

    Eftersom jag siktar in mig lite på galaxyn får jag hoppas att det beror på att han kör galaxyn med vänsterhanden.
     
  4. BorkBork

    BorkBork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det ser helt klart ut att vara p.g.a. att han använder vänsterhanden.
    Om man däremot tittar på när han zoomar runt på webbsidan (4 min in i filmen) så ser det snarare ut som att det är bättre flyt på Galaxyn.
     
  5. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    det är pga hans fipplande, min galaxy har aldrig betett sig så förutom då jag fumlat runt med fingret när jag slideat.

    Och min browser öppnar mycket snabbare än vad den gör i videon.

    Systemen är +/- 0 mellan luren (ger galaxyn edgen pga den har 8gb internt redan vid leverans och lite extra juice imo). det som räknas är personlig smak när det kommer till det rent estetiska. Tycker du hellre om hälen och kulan så köp en magic, föredrar du d-pad och slimmare design köp en galaxy.

    Jag personligen är sjukt nöjd med min galaxy och skulle inte byta den mot en magic... ;)
     
  6. bstrm

    bstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Otroligt bra skärm på Galaxyn, men oj vad segt det verkar vara att surfa både på Magicen och galaxyn jämfört mot te x iphone 3g och ipod touch -när man går runt på sidorna är det grymt segt ju :/. Annars verkar båda två vara riktigt bra mobiler :)
     
  7. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Trevlig video... som förväntat så är det inte någon direkt jätteskillnad att använda dem, det är ju som jag ser det xda mot mediafunktionalitet (3,5 mm, kameran, skärmen osv..) där man får ta ställning till vilket man hellst vill ha. Batteritider skulle jag vilja få en riktig review på också ifall det är någon markant skillnad där, då kan det väga in ganska stort också.

    I övrigt så måste jag säga att jag tycker det verkar konstigt att det skiljde så mycket på googlemaps find my location. Var ju inte ens samma gata, och det blev helt olika vy. Sen hade ju magicen streetview medans galaxyn inte hade det... men det alternativet kanske inte finns om det inte finns för den gatan man är på!?
     
  8. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Allt gällande streetview i Google maps är väl exakt lika för alla telefoner med Android. Och vilken plats den visas bli exakt så fort du slår på GPS.en och får signal, dvs utomhus. Annars triangulerar den.