Galaxy W - batteri laddar ur på nolltid

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av realdexter, 21 feb 2013.

1. realdexter

realdexter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har jätteproblem med min Galaxy W. Jag kan ta den från laddaren med fulladdat batteri och kolla facebook eller någon websida så är batteriet urladdat och mobilen dör. Eller som igår, tog den från laddning ca kl 16. Åkte till Bromma för att flyga hem, landade kl 18 och satte igång mobilen. Innan flyget ringde jag två snabba samtal, tillsammans ca 3 min. När vi landade satte jag igång telefonen och skulle skicka ett sms, halvvägs igenom texten dog mobilen. Försökte sätta på igen, men den kom in någon slags loop och startade om och om och om ända tills jag gav upp. En timme senare försökte jag åter starta den, då startade den riktigt och batteriet visade sig vara nästan fullt, precis som det borde vara efter bara va 3-4 timmar i stand by. För ett par dagar sedan hade jag den igång säkert 10 timmar, minns iofs inte om jag pratade med någon, men den var iaf igång utan att batteriet dog en enda gång.
    Kan tillägga att jag inte kan ha sync igång, då vet jag att den dör på mindre än en minut.

Idag gjorde jag en factory reset, installerade bara 4-5 av de viktigaste apparna. Mobilen beter sig precis lika som innan och bara dör för mig.

Vad kan det vara för fel?

2. ms22cn

ms22cn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan vara skit i usbporten.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. realdexter

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    usbporten ser helt ren ut. Gjorde nyss ett test. Tog den direkt från laddning där den suttit hela natten. Gick in på fb och gjorde en incheckning. Öppnade webläsaren och knappade in aftonbladet, öppnade evernote och kollade en anteckning. Öppnade google play och laddade hem tapatalk, då dog mobilen och kunde inte ens starta upp utan att ansluta laddare. När den nu laddar ser det ut som om den är ungefär halvladdad.

4. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Lägg batteriet på en plan yta och se om det vobblar. Troligen har det svällt. Batterierna brukar bli kassa efter ca ett år.

realdexter gillar detta.
  5. realdexter

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Det vobblar rejält! Så nytt batteri löser hela problemet!

Tack!!

6. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Yes! Det löste alla mina problem med konstiga omstarter och fel :)

7. Gew

Gew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har köpt ett 1700MAh ersättningsbatteri (jfr. Samsungs originalbatteri á 1600MAh), men jag tycker ändå att (båda) batterierna är under all kritik. Rycker jag laddaren på morgonkvisten så klarar luren sig nätt och jämt genom dagen, vid middagstid brukar det börjar vara svajigt, och då är jag ändå hyfsat sparsam med användande. Varken original- eller ersättningsbatteriet vobblar heller på plan yta. Märklig modell, detta. Såväl en (prestandamässigt både sämre och äldre) En Galaxy Mini och en (prestandamässigt såväl bättre som nyare) Galaxy Express levererar uppenbart (i jämförelse sida vid sida, med ungefärligt samma användning över tid) betydligt bättre batterikraft. Jag har visserligen kört över Gingerbread med CyanogenMod på den här telefonen, men ändå. Undra på att modellen hade en kort och tunn tid av framgång.