Galaxy Watch 6 med iOS

Discussion in 'Samsung Galaxy Watch 6 (Wear OS)' started by BobbyM, Oct 9, 2024.

1. BobbyM

BobbyM Kid Droid Medlem

Jag har idag en Oneplus 8 som jag kör ihop med min Galaxy Watch 6 men funderar på att byta till iPhone. Jag förstår att detta inte är optimalt och noterar på Samsungs hemsida att de inte anger Galaxy Watch 6 som kompatibel med iOS

Galaxy wearables that are compatible with iOS

Men nu är det så att det enda jag använder klockan till är som löparklocka(tid, hastighet mm) samt att lyssna på poddar via Pocket cast. All annan funktionalitet bryr jag mig inte om och jag använder endast klockan under min träning. Borde inte detta fortfarande fungera även utan en Android-telefon med tanke på att jag använder klockan helt utan mobilen i närheten under både löppass och på gymmet?

2. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Tror inte ens att du kan få igång klockan mot IOS, funkade med Tizen os men efter Wear OS så har iallafall Samsung stängt av den möjligheten.

3. BobbyM

BobbyM Kid Droid Medlem

Klockan är redan uppsatt och funkar fullt ut med min Oneplus 8. Fick nu även bekräftat av Pocket cast att WearOS appen är helt oberoende av telefonen så det skall inte vara något problem att köra den helt själv på klockan.