Problem: Galaxy Watch Ultra - Kan inte lägga in E-sim?

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 7 & Watch Ultra' startad av TernFis, 29 maj 2025 kl 15:27.

1. TernFis

TernFis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy 10 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Ultra
    Min tidigare GWU gick åt helvete föra några veckor sedan och fick ut lite pengar att köpa en ny för av försäkringsbolaget. Men vill dock inte lägga 8500kr nu när det högst troligt lanseras ny klocka om två månader. Så jag köpte en begagnad likadan från Tradera, men denna var enligt kvittot jag fick köpt hos Tele2.

Allt går kalas och den ställs in utifrån senaste säkerhetskopia, skönt. Men jag lyckas inte hur jag än gör få aktiverat e-sim hos Telia. Telia hänvisar mig till Samsung, Samsung hänvisar mig till Tele2 - då den är köpt av Tele2 för lite drygt fyra månader sedan. Tele2 är väldigt frågande om varför jag ringer till dem. Har NEE-pogramvara, så ser ju inte att jag skulle ha någon spärr eller annan mjukvara från Tele2?

Jag har som sagt Telia (abonnemanget i telefonen står dock inte på mig då jag personligen inte kan ha E-sim, men har tillgång till Bank-ID till den som står på abonnemanget) så kan logga in i appen Mitt Telia. Hade E-sim i den gamla klockan.

Får två olika felmeddelande - men kommer inte vidare till att kunna beställa E-sim..

Har ni någon idé om vad jag kan göra? :ehm:

Last edited: 29 maj 2025 kl 15:34
  2. Lången66

Lången66 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

När jag bytte klocka så fick jag lov att säga upp abonnemanget på gamla klockan och beställa nytt e-sim via klockan. Jag har comviq och fick hjälp av deras telefonsupport att avsluta det gamla abonnemanget med omedelbar verkan. Telia borde kunna hjälpa dig på samma sätt.

bernard gillar detta.
  3. TernFis

TernFis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy 10 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Ultra
    Enligt Telia så ligger felet hos Samsung och i min klocka.. Men det har jag väldigt svårt att tro!

Men de har lagt ett ärende till en tekniker nu. Jag drog ut loggar från telefonen och fick ut hemsidan som Wearable-appen försöker nå för att konfiguera e-sim - just den hemsidan pekar till Telias API och den svarar inte, varken hos mig eller hos kundtjänsten hos Telia, men de tror ändå att felet ligger hos mig. o_O

Vi får väl se vad de kommer fram till..

bernard gillar detta.