Galaxyn får oförtjänt dålig kritik

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zyxey, 19 aug 2010.

1. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tycker att Galaxy´n får överdrivet mycket kritik för dom i princip nästan enda två buggar som finns i den.

Jag har JM5 Firmware utan laggfix,och den har inte laggat/fryst en enda gång, och GPS fungerar helt okej. Om man vill ha en helt okej fungerande GPS så kan man byta till JM5 eller lägga in en GPS fix som finns idag. Man har ju sett i dom andra trådarna att det ser helt okej ut i tex mytracks, dock med några mindre avvikelser men vilken privatperson är så beroende av att den visar exakt på metern, och vad skulle det göra om du kom hem och såg att den visat någon meter fel på någon plats under din promenad eller cykeltur.

Men en annan intressant sak är varför det inte har blivit lika stort tjafs om Desire´s buggar som jag anser är betydligt mer frustrerande. Är HTC ägare mer förlåtande?

Några exempel
    1. Minnet, extremt undermåligt och även om det nu finns 2.2 så är det långt ifrån alla appar som stödjer installation på externt SD kort idag. Detta är ett sjukt irriterande problem som man blir påmind om hela tiden.
    2. Rosa nyans i displayen vid låg ljusintensitet..även detta är sjukt irriterande
    3. Extremt dålig batteritid.
    4. Laggproblem: då man bläddrar bland appar så smålaggar den hela tiden, jag har hellre en 2 sekunders lagg i veckan än ett konstant smålagg.
    5. Laggar i många mer krävande spel
    6. Damm i displayen
    7. Startar om sig själv
    .....

Man kan undra vad alla ska gnälla på när GGPS/Lagg är lösta och 2.2 har släppts, för jag får känslan av att någon kommer att hitta på något nytt och gnälla vidare på.

Jag är i allafall sjukt nöjd med min galaxy, precis som alla mina vänner och arbetskamrater som också har galaxy. Tycker det är lite märkligt att ingen jag känner IRL anser sig så extremt störda av lagg/GPS eller nån annan bugg.. Är det ovanligt många gnällspikar här i forumet eller är det något annat som spökar?

2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Är precis som dig nöjd med min lur. Nu gpsar jag sällan och det lilla lagget som visar sig då och då kan jag leva med :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Är överlag nöjd jag med, sitter med samma Firmware också. Däremot har jag ett flertal gånger upplevt starkt lagg och frysningar rentutav, som jag hoppas Samsung jobbar på att fixa.

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har också haft lagg och tycker att GPS är pissdålig... men ändå är denna telefon ett par klasser bättre än iPhone 3GS :)

Tyvärr finns det folk som Daniel Hessel på idg.se som älskar iPhone o testade SGS i max 30min om man ska tro hans test. Riktigt sorligt, men troligtvis är det så när folk känner sig hotade... Anmärkte på byggkvalitén på SGS som nackdel för att den är för lätt.... HAHAHA... nej, seriösa tester läser man inte på idg.se iaf. Blev riktigt besviken på idg.se som vill ge sken av att vara en oberoende seriös journalistisk aktör på nätet.

5. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag håller helt med dig, det är ju inte första gången direkt som det har delats ut oförtjänt dåligt betyg till en Andorid-lur. Var det inte så att X10:an fick väldigt lågt betyg också? Nu har den ju visserligen sina nackdelar, men kom igen - det var den jag tänkte välja först då jag testat ett par som jag tyckt fungerat underbart. Det var väl tack vare att jag 30 min innan jag köpte min SGS snubblade över testet av den här på Swedroid jag äger en sådan istället! :D

6. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker den får den kritik den förtjänar varken mer eller mindre.. Har som många andra mycket lagg,gps är knappt värt att ens prova och som grädde på moset så vägrar den ladda ned ifrån market sedan ett par dagar sedan.. Blir så less på eländet.

7. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är väl fullkomligt ointressant att andra telefonmodeller har värre problem. Om Samsung marknadsför sin modell som flaggskepp och bäst i sin klass, då får de stå ut med att de får kritik när de inte levererar.

Nu tillhör jag dem som tror att Samsung kommer att lösa problemen, men det är klart att det är frustrerande att sitta och vänta på en fix som gör att telefonen uppfyller mina krav.

8. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Men vänta lite. Även om problemet är "litet" så kanske man vill fixa det. Själv är jag perfektionistisk när det kommer till telefoner (hur löjligt det än låter).

Sen ska man inte glömma- det är jävligt kul att sitta och pilla och fixa med prylen, tycker åtminstone jag.

9. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Grejen är att du utvärderar från firmware JM5. Har du flashat den själv eller finns den i vissa nya telefoner? För om du själv har gjort en inofficiell flash kan det ju knappast tas med i bedömningen. Jag har firmware JF3 i min nyköpta SGS och den är väl okej, men har på tok för mycket lagg för att förtjäna en titel som "flaggskepp" eller vara värd sitt pris.

Sen om andra telefoner är sämre är rätt oväsentligt tycker jag. När FroYo-uppdateringen släpps om en månad blir det ju upp till bevis, men innan dess tycker jag att det är skamligt att en så dyr telefon med grym hårdvara presterar så dåligt i vanligt navigerande.

Annars kan man marknadsföra telefonen som "Samsung Galaxy S, snabb och läcker - om du bryter garantin och trixar med den till förbannelse!"

Nu är jag dock rätt övertygad om att problemen kommer att försvinna i slutet av September.

10. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vadå oförtjänt? Hade man köpt en budgettelefon hade man kanske inte reagerat lika starkt vid motsvarande buggar. Nu är telefonen dock lanserad som "top of the line". Det skruvar ju upp förväntningarna en hel del för mig iallafall.

Att samsungs kundkontakt är under all kritik gör inte saken bättre. Inte undra på att man blir lack till slut. Förstå mig rätt, telefonen ÄR grym, men den har ojämn gång från fabrik. Vem skulle tolerera samma med en nyköpt bil?

Last edited: 19 aug 2010
  11. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Absolut. Rent sagt fördjävligt att den "ur lådan" inte håller måttet om man är "storanvändare".

Nej självkart är den flaschad:)

12. sparriskrigaren

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Exakt. Det är som att gå på en dyr restaurang och få mat som inte är färdiglagad. "Jag tog hem maten och stekte på den lite, och SHIT vad god den blev då! Grym restaurang med grym mat. Tycker de får oförtjänt kritik."

13. Kanjtozzft

Kanjtozzft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är verkligen löjligt nöjd med den, de gäller ju att ta hand om sakerna!

Hoppas fler inser att den ä aweesooomeeee!!!

14. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag har en riktigt irriterande hugg i min SMS. Ibland vägrar kameraappen att avsluta och jag kan varken komma tillbaka hemskärmen eller slå på knapplåset. Ibland funkar det att ta en till bild, men inte alltid. Min lur har JF3 och så länge Samsung inte låter mig flaska in en av de senare versioner som uppenbarligen finns så skiter jag i om Desire har lila skärm vid låg ljusstyrka - SGS är inte premium.

15. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag är också supernöjd med min Galaxy.............. nu. Detta efter att ha lagfixat och bytt till Launcher pro och satt AutoKiller att ändra minneshanteringen. Först då blev min telefon brukbar!

Innan det hade jag laggningar från 2 sekunder som du beskriver du hade, till 30 sekunders rena frysningar som brukade leda till krash av det program som var aktivt. Ungefär varannan minut.

Det är uppenbart att alla INTE upplever samma frysproblem på sina telefoner, vilket i sig är ganska obegripligt. Men att det finns gnällspikar på forumet, håller jag inte med om. Däremot verkar det finnas precis tvärt om, folk som slår ner på andras åsikter och upplevelser, märligt.... Det är i min mening under all kritik att releasa en produkt i det skick som Samsung gjorde. Din referens till Desire håller inte jag med om alls, min fru har en Desire, och jag upplever inte att hon har ett enda av de problem som du anger. Så som sagt, det beror på hur produkten används och vem som använder produkten.

16. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag älskar metaforer! Din var klockren.. ;)

17. sparriskrigaren

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Fänks! Jag var nära att skriva ett par till men tänkte att enough is enough... :teeth:

18. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är också gnällspikar....

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag har erfarenhet av lite Magic, mycket Hero och nu SGS.

Sen JM5 landade i min lur är jag riktigt nöjd och stolt över min Samsung.

Den passar mig utmärkt och finns inget annat jag vill ha.

Men med orginal FW JF3 så hade jag stooora problem, och trodde jag skulle behöva reklamera skiten faktiskt.

20. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

har bestämt mig för att skicka in mina för båda kopplar ner samtalen och det händer inte med sim i någon annan mobiltelefon.