Problem: Galleri/Google foto

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Gnyrk, 4 nov 2023.

1. Gnyrk

Gnyrk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Hej alla glada.
    Jag har ett problem
    Jag har bytt från Google Pixel 7 Pro till Samsung S23 Ultra, problemet är mina bilder numera hamnar i både Galleri och Google foto!
    När jag öppnar en app som i detta fallet är TikTok och skall tex byta profilbild, då kan jag inte välja från Google foto utan bara från galleriet
    Hur kan jag komma till rätta med detta?
    Skulle behöva synkronisera så jag kommer åt alla mina bilder från galleriet elle på något sätt i inställningarna komma åt Google foto, if you see what i meen.
    Tacksam för svar!

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Hur TikTok fungerar har jag ingen aning om, men normalt brukar man väl bara kunna välja bilder som finns på telefonen i den typen av app?
    Bilder du tar med telefonen syns som sagt i både Galleri (samsungs foto app) och google foto, men dom synkar till olika molnlagringar.
    Om du vill att en bild från google foto (som är tagen tidigare) skall synas i Galleri appen så får du gå in i google foto och välja "ladda ner" på bilden eftersom den endast finns i molnet.
    När den väl är nerladdad syns den i Galleri appen på den datum som finns i bildens meta info, normalt den datum den är tagen.

Kristy gillar detta.
  3. Gnyrk

Gnyrk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Tack för svar, bekräftar vad jag kom fram till med all tid som jag lagt ner på att försökt lösa problemet
    Mvh Jörgen Linell