Problem: Galleri

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av 4official, 11 aug 2012.

1. 4official

4official Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Hmm har ett problem som irriterar mig ganska mycket och vet inte hur man får bort det. Det är så att när jag går in i galleriet, medans jag har wifi på så kommer det upp en hel oanvändbar mapp fram som jag inte kan använda mig av(en är hel svart och kan inte trycka på den bara markera) och jag försöker att radera den med det är omöjligt enda lösningen till detta är att jag måste slå av wifi för att mappen ska försvinnna men så fort jag använder mig av wi-fin så kommer den upp igen, namnet på mappen har någonting med min router att göra tror jag... (är dom synkade på något sätt?)

Någon som har upplevt det här problem, finns det en fix för det? jag har testat att återställa luren, flasha in nytt firmware men den är fortfarande kvar :(

Last edited: 11 aug 2012
  2. erik81

erik81 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte nån mapp på någon av dina datorer som är ansluten till samma nätverk som visas då?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Mappen du ser är mediashare som du har aktiverat på din router. Vissa routrar har en usb-port där du kan ansluta ett usb-minne eller hårddisk. Media som ligger på denna delas ut till nätverket genom mediashareprotokollet (osäker på exakt tekniskbenämning). Du kan även se flera mappar, om du på din dator i hemmet, aktiverar mediadelning inne på din Windows Media Player, så kommer även den visas i din telefon och på alla datorer i nätverket.

För att få bort den behöver du logga in i din router och inaktivera USB-utdelningen. Läs din router's manual. Om det inte är en USB-port på din router så är de någon av dina datorer i hemmet som är "skyldig". Du stänger av mediadelning i windows inne i Windows Media player.

För att logga in i routern går du vanligtvis till:
    http:/192.168.0.1/

De kan dock vara en annan adress i ditt fall, men det är den vanliga iaf.

lycka till!

4. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Man ska aldrig avaktivera något på router/datorn/mediaspelaren bara för att man vill slippa se det på sin telefon. Det som är utdelat på t ex routern vill jag kunna komma åt från min dator eller mediaspelaren. :)

Starta galleriet->tryck på meny->tryck på view by->tryck på content in device.

Nu till problemet... Telefonen kommer inte ihåg detta (bugg enligt mig) så du får göra om det med jämna mellanrum.

5. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Men gör man det så blir man av med Picasa-albumen också... jag vill bara bli av med alla utdelade datorer...

6. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Håller helt med ang mediadelning och det borde ju rimligvis vara en bugg då man får göra detta varje gång man startar galleriet.