Galleriet: problem uppdatera thumbnails

Discussion in 'Allmänt' started by widetrak, Jul 23, 2012.

1. widetrak

widetrak Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag raderade en massa bilder på telefonens minneskort vid filhanteraren på datorn så blev thumbnailsen tydligen kvar på telefonen. Går jag in i Galleriet så visas tumnaglarna fortfarande för de bilder jag raderade. Galleriet funkar inget vidare när man bläddrar bland bilderna som är raderade förstås.

Hur kan jag uppdatera tumnaglarna (eller varenuheter på svenska)? Helst skulle det ske automatiskt. Jag gjorde en sökning i filhanteraren och hittade tumnaglarna i en egen mapp men det känns ju inget roligt att gå igenom dessa manuellt. Att radera bilderna direkt på telefonen känns inte heller som ett bra alternativ. Nån som har besked till en nybliven androidägare?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag hade raderat alla thumbnails och sedan kommer telefonen automatiskt att återskapa de som behövs. Om appen inte återskapar dem så är det fel i appen.

Radera bilderna via galleri-appen nästa gång så tar den hand om thumbnailsen också.

3. widetrak

MINA ENHETER

Okej, jag ska prova att radera alla tummarna. Radera via galleriappen går väldigt långsamt och det blir många knapptryckningar. Kan man markera bilder för radering och därefter radera alla markerade?

4. widetrak

MINA ENHETER

Det finns förresten en fil som heter thumbdata3-(massa siffror) i samma mapp som är på 40MB?!?