Gallery force close

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av leiden, 6 mar 2010.

1. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Flera här som har problem med att Gallery avslutas i tid och otid även fast det inte ens används?

2. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ingen annan som har problem med att Gallery com.cooliris.media force close varje gång som man försöker använda Gallery? Kommer även upp spontant ibland också. Grymt irriterande för Gallery är helt obrukbart som det är nu.

3. hkan_json

hkan_json Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, jag har samma problem. Trodde det berodde på sync mot Picasa men det hjälpte inte att ta bort det.

Om man flyttar sina bildmappar och tar bort en mapp under Android (kommer inte ihåg vilken just nu... sök, eller får jag svara senare) och startar om gallery innan man lägger tillbaks mapparna så fungerar det ett tag.

Vad är det som orsakar problemet tro?

4. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Testa att radera alla thumbnails som skapats av dina bilder, kan vara nån som är korrupt.
    Ett tips annars är att skapa en fil som heter .nomedia så läses inte bilder i den mappen in i galleriet.

5. hkan_json

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det har jag gjort flera gånger...
    Är det fler än nedan jag bör ta bort? (Det fungerar efter att nedan är borttagna)

Mapparna jag deletade är
    \Android\data\com.cooliris.media
    \DCIM\.thumbnails

6. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

felet är detta:
    04-07 08:49:13.740 D/LocationMasfClient( 67): getAddressFromProtoBuf(): Ignore feature 0,Älmhult
    04-07 08:49:13.760 W/dalvikvm( 932): threadid=17: thread exiting with uncaught exception (group=0x4001b180)
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): Uncaught handler: thread ReverseGeocoder exiting due to uncaught exception
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): java.lang.IllegalArgumentException: latitude == 1000.0
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): at android.location.Geocoder.getFromLocation(Geocoder.java:114)
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): at com.cooliris.media.ReverseGeocoder.lookupAddress(ReverseGeocoder.java:391)
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): at com.cooliris.media.ReverseGeocoder.computeMostGranularCommonLocation(ReverseGeocoder.java:115)
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): at com.cooliris.media.ReverseGeocoder.process(ReverseGeocoder.java:97)
    04-07 08:49:13.760 E/AndroidRuntime( 932): at com.cooliris.media.ReverseGeocoder.run(ReverseGeocoder.java:75)

något jag tycker google borde lösa, är osäker på om felet ligger i gallery appen eller i location biblioteken?

jag lyckades iaf få de o funka genom o ta bort alla mina bilder och sedan lägga in en mapp i taget och starta gallery efter varje mapp jag la till... (hade 3 mappar med bilder).

7. hkan_json

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tyvärr tar det inte så lång tid innan problemet är tillbaks...

8. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

det har inte kommit tillbaka ännu iaf :)

9. ooyes

ooyes Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ytterst jobbigt när man surfar snusk :P
    jag får de bara när de är strömmat från nätet å sen måste jag starta om teflonen..

10. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bara en teori; men kan det vara så att den funktionen som skall ta fram adressen inte klarar av att hantera utökade karaktärer såsom åäö?

Det vore intressant att ta en bild med en latitud och longitud som ligger i en stad med ett namn som innehåller å,ä eller ö och se vad som händer.
    Borde iofs stött på patrull med malmö och göteborg.

11. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

ja jag hade många sånna bilder... tex älmhult o växjö

trodde oxå de var problemet.

Jag fick de nämligt första gången efter jag installerat en app för att visa mina bilder på en karta (kommer inte ihåg vad den hette).

Har ännu inte hänt igen iaf.. och jag slängde den appen direkt.

12. hkan_json

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:) Jag hade glömt att jag installerade "Been There", provar att avinstallera och hoppas att du har rätt!

13. Fredrik

Fredrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick samma problem efter jag installerat Been there

Möjligt att den skriver lite konsigt data i bilderna..

14. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

ja precis, så hette den!.. efter Been there så fuckades det upp helt! fick ta bort appen o ta bort alla bilder från minneskortet o starta gallery utan dessa.. sedan la jag tillbaka en bildmapp i taget o till slut var alla tillbaka fullt fungerande :)

15. hkan_json

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack!

Efter att jag tagit bort Been There så var telefonen inte sig lik... Det gick inte att släcka skärmen med on/off, när man försökte stänga telefonen fanns bara ett val kvar osv.

Mao så fick jag göra en hard reset.
    Oj vad snabb telefonen blev!

Inga problem med Gallery längre!

16. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har problem med samma sak fast jag har en samsung galaxy s... irriterande