Game Makers Want Google to be "More Evil"

Discussion in 'Allmänt' started by worldwide, Apr 7, 2011.

1. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Källa: http://www.mobiledia.com/news/86223.html

Vad tycker ni?

2. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker liknelsen mellan konsol och PC för spelindustrin fungerar ganska bra. Det är helt enkelt enklare för tillverkare att utveckla för en hårdvara. De behöver inte lägga ner tid på att optimera kod för diverse plattformar och eventuell felhantering blir lättare. Det är nog också en av anledningarna till att marknaden för spel på konsol är större än på PC.

Men samtidigt finns det problem för applikationoer och spel på android. Men jag tror inte att Google behöver vara mer elak för att komma till rätta med de flesta. Om man ser till bara möjligheten att betala är det fortfarande mer komplicerat än på iOS. Fler betalningsmöjligheter skulle hjälpa och in app purschse är ett bra steg. Men det stora problemet är fortfarande market som fortfarande är väldigt svår att hitta i. Market har tex fortfarande primitiva sökningsmöjligheter, att man inte kan begränsa sökningen inom en kategori är riktigt dåligt. De beöver också rensa upp market från alla apps med klara copyright violation.

Sedan tror jag inte att "bloatware" är anledningen till att spel laggar eller inte får tillräckligt med minne. Android har ett system som skall frigöra mer ramminne om det behövs. Däremot behöver det systemet göras bättre men det har jag ingen uppfattning om.

Det finns två andra problem som jag ser det dels är det fragmenteringen av versioner av operativsystemet sedan är det de olika chiparkitekturerna som Android kan köras på. Det första som man bör vara klar över är att Android aldrig kommer att kunna vara på samma nivå som iOS. När det gäller fragmenteringen så ser framtiden heller inte speciellt ljus ut. Problemet kommer nog bara bli större inom överskådlig framtid. Det som skulle behövas göras är att Google på något sätt delar upp de olika systemen i Android så att uppdateringar kan skickas utan tillverkarnas inblandning. Tyvärr tror jag inte att det är möjligt att göra sådana strukturella förändringar vid det här laget. Men förhoppningsvis blir tillverkarna bättre på att uppdatera telefoner när deras skins blir mer lik olika launchers.

Gällande de olika chip arkitekturerna tror jag det blir allt bättre när Android optimeras allt mer för nya plattformar.

Last edited: Apr 7, 2011