Gamelofts rainbow 6

Diskussion i 'Xperia Play' startad av mac666, 4 jun 2011.

  1. mac666

    mac666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Som ni säkert sätt finns ännu ett spel av gameloft ute gratis för play, finns under "fler spel" i play launchern.
    Jag kunde dock inte spela det efter jag uppdaterat playen..
    någon mer som har samma problem?
    Jag har avinstallerat det, ominstallerat det, tagit bort alla filer med det, osv.
    blir dock bara "spelet har kraschat" såfort den gått igenom den oändliga processen med att verifiera filerna....

    Förutom att jag inte kan spela det kan jag säga att det är ett ruggigt buggigt spel som har potential. Svårt att styra osv som vanligt när det gäller gameloft men grafiken är helt OK! ca 480 MB stort och nerladdningen tar ca 1h över wlan, fråga mig inte varför...
     
  2. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tog halva natten för mig att tanka ner spelet och det tar upp mer plats än 400, ligger på typ 700+ på kortet.
    Som du nämnde vart det problem efter uppdateringen, finns i en annan tråd här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=44128
    Näst sista posten har ett twitter meddelande.
    Får hoppas det löser sig, jag är riktigt sugen på det här spelet :D
     
  3. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått det att fungera. Slide:a upp er telefon så ni får fram Xperia Play Launchern (den som är blå bakgrund). Ladda ner Rainbow Six Vegas appen igen och installera igen. Kör sedan programmet och då kommer spelet att köra en "Verifying files" (detta kan ta lite tid). Efter detta kommer spelet att vilja installera ytterliggare 1mb (att 1mb kan göra så mycket ;D). Nu ska det fungera!

    Edit: Ni behöver alltså INTE ta bort spelet innan ni gör ovanstående.
     
    mcnuggz, Phukkitt och Sasori gillar detta.
  4. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    YAY!! Funkade, tack! Hur kom du ens på det där?