Jag har NES-emulator som fungerar bra men kontrollerna suger tyvärr. Jag undrar om det fungerar att köra med Blåtandsspeldosa till min HTC Desire? Har någon testat? Mvh/David
Man kan köra Wiimote och använda en wiikontroller. Det har jag testat på X10 och snesoid. Fungerar löjligt bra.
Fan så coolt !! Jag hittade den här guiden : http://www.talkandroid.com/guides/using-a-bluetooth-gamepad-with-your-android-phone/ Jag ska köpa den där MSIkopian från dealextreme och testa.
synd bara att på dealextreme är den "Item is temporarily sold out." och med dealextreme vet man aldrig hur lång tid det tar för dom att få in den igen. annars hade jag nog hoppat på tåget direkt Edit: verkar som om dom har varit slut länge åxå kolla forumtrådarna längre ner på deal extreme sidan
Den där MSI-gamepaden verkar svår att få tag i, går för över $100 på ebay. Någon som har något annat förslag, kanske ett bluetooth tangentbord som funkar bra att spela med?
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att appen för Wiimote inte fungerar på telefonen med Sence? Har för mig detta. Isåfall kan ni glömma den lösningen. Däremot vore det skoj att veta om den andra appen som länkas här fungerar med desire?
Du kan så vitt jag vet ej använda gamepads etc till htc desire såvida du inte rootar och installerar en rom utan sense (cyanogen eller opendesire exempelvis) Kan tipsa om att det är värt det.
Ojdå jag hade glömt denna tråd Tack för tipset om att det inte fungerar om man har Sense. Det räcker alltså inte med att köra med LauncherPRO ? Man måste roota? Konstigt och trist Men det verkar endå inte som att Bluetooth-dosa finns att få tag på för en rimlig peng så... mvh.David