Gamingmobiler med iFixIt-godkännande för eget byte av batteri?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av HolyFather, 19 sept 2022.

  1. HolyFather

    HolyFather Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Hallon(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold2
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Jag har en Nexus 6P, och som med de flesta mobiler måste jag skicka iväg den för batteribyte där de löser upp limmet och bänder loss skärmen bara för att byta batteri. Det kostar c:a 900 kr och tar c:a 2v eller några dar mindre om man har tur.

    Det är jobbigt.

    Då jag inte hittat några prestandamobiler (behöver inte vara flaggskepp, men om jag köper nytt så vill jag ju iaf ha en prestandahöjning från Snapdragon 810 V2) som har utbytbart batteri eller -modul, kan jag inte fråga om en så viktig sak att ha i en mobil, då batterierna blir dåliga efter 1 år. Så jag har bytt till "eget byte av batteri", vilket betyder "lätt att öppna". Jag är teknisk och har verktyg, men tänker inte lösa upp limfogar eller använda sugkoppar, eller annat amatörmässigt. Finns de?

    Det viktiga är "förlängd prestanda" d.v.s. att de är gjorde med tanke på gaming (jag kommer att emulera 16-bit-plattformar) så att de inte blir varma och stryper, och att jag kan underhålla mobilen med fräscht batteri, så att CPUn inte auto-stryper för den skull.