Gamla notisfältet och låsskärmen

Diskussion i 'Galaxy S25 Ultra' startad av rtreal, 10 feb 2025.

1. rtreal

rtreal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Nu har jag i en vecka försökt vänja mig vid Now bar och nya notisfältet. Jag har ändrat inställningar och gjort vad jag kunnat för att vänja mig men det klickar inte.

Om vi börjar med aviseringsfältet/kontrollcenter så vill jag ha tillbaka det gamla. Jag vet att man kan sätta ihop båda fälten så att det blir ett. Men då måste jag swipa ner två gånger för att kontrollera musiken/spotify. Jag vill ha den med knapparna som en avisering. Både uppe i aviseringar som man swipar ner men också i låst läge.

Hur jag försöker så lyckas jag inte ändra visningen på aviseringar i låsskärmen. Jag vill ändra den till den mindre kompakt av versionen som är en smal linje och som inte visas. Jag vill bara se loggan i mitten som det var innan.

Jag har varit i kontakt med en så kallad Samsung expert på Samsungs hemsida men man har inte kunnat hitta en lösning. Men jag tolkar också det som att Samsung experter inte är objektiva då man inte kan eller får rekommendera tredjepartsprogram eller launchers som kanske kan lösa mitt problem. Jag har aldrig tidigare behövt ladda ner launchers eller liknande som ändrar huvudmenyn. Good lock och dessa som jag också laddat ner hjälper inte heller.

Jag ska försöka leta fram min gamla Samsung och återskapa det jag vill ha för att visa upp här.

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 307
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Ställa in så att du får musik kontrollerna när du bara sveper ner 1 gång tror jag inte går, på låsskärmen kan du få dom längst ner i now bar.

Utöver det vet jag bara att du kan ändra hur aviseringarna ser ut på låsskärmen via Inställningar > Aviseringar > Aviseringar på låsskärm.

3. rtreal

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Ja, jag kollade där och aktiverade den men det kommer upp iallafall. Hur ser det ut för dig? Om du aktiverar dölj innehåll och tar en screenshot och går till låsskärmen. Innan i UI 6.1 var det bara en logga utan text.

Screenshot_20250210_183711_Settings.jpg

Screenshot_20250210_184055_Chrome.jpg

4. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 307
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Blir tyvärr samma för mig, dölj innehåll gör endast att man inte kan expandera aviseringen utan att låsa upp.

5. rtreal

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Då verkar det vara en bugg.

Verkar inte gå att dölja texten alls om man inte tar bort notiser helt.