Gamm Samsung gt i5500

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Megaphoner, 29 aug 2013.

1. Megaphoner

Megaphoner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sho! :)

Använder den här tfnen mest som slit och släng freestyle vid träning som exempel löpning, styrketräning osv.. Det är nåt "syntax error" för en tid sen så internet är påslaget hela tiden. Det spela ingen roll vad man gör faktiskt, så vitt jag vet :ehm:? För att försöka stänga av det och på igen. Utan 3g är på jämt eller H, E med pilar upp och ner i hörnet. Ringde Samsung support och dom kom bara fram till att stänga av internet, så gäller det permanent. Dvs att gå in på mobila nätverk,- åtkomstnamn och radera alla data som proxy, apn, port osv permanent så internet stängs av helt och hållet. Om jag ska sen slå på det så måste jag mata in alla siffrorna eller formatera om tfn.

Är det nån där ute som har upplevt samma problem eller är det unikt, och vad kan man kanske göra åt det i inställningar och menyer proffsen?

2. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Vad har du för operatör och var bor du? Att det står H hela tiden är standard både i Telias/Tele2:s nät och 3GIS-nätet(3 och Telenor utanför Stockholm, gbg, malmö och karlskrona). Detta trots att anslutningen är i vila. H står för HSPA d.v.s. "turbo-3g"

3. Megaphoner

Megaphoner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack men har löst problemet och här är lösningen: http://www.justanswer.com/cell-phones/45nt5-samsung-galaxy-5-gt-15500-configured-so.html
    Den här länken nedan kan va nytta för samma problematik att internet inte kan avstängas på normalt sätt via inbyggda funktioner och knappar..

http://www.justanswer.com/cell-phones/45nt5-samsung-galaxy-5-gt-15500-configured-so.html

Det bästa är att använda sig av apparna helt enkelt, telefonen var då inte konfigurerad i början att vara ständigt uppkopplad mot internet med löpande kostnader, utan möjlighet att avstänga normalt om man inte tex har abbonemnag på denna telefon.

Last edited: 17 sept 2013