Gammal version av Google Maps - Hur uppdaterar jag?

Diskussion i 'Applikationer' startad av inact_0052, 23 jan 2010.

1. inact_0052

inact_0052 Guest

Jag gjorde en factory reset nyligen på min HTC Magic (1.5). Men nu verkar det som att jag har den äldre versionen av Maps installerad, version 3.0.
    Jag TROR iaf att det är en äldre version, för vad jag minns så hade den senare versionen en annan ikon och hette Google Maps, inte Maps som den heter som jag har.
    Stämmer detta?
    Jag vill ju gärna ha den senaste versionen, eller snarare den senaste versionen som fungerar på 1.5. Den absolut senaste fungerar väl inte?
    Eftersom att Google Maps inte finns på Market längre, så tänkte jag ladda ned en apk. men måste veta vilken version som jag ska leta efter.
    Och om jag hittar den, ska jag då avinstallera Maps först innan jag installerar den nya?

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

1.5-ägare kan inte ta del av den senaste uppdateringen av Google Maps. Det är enbart de med Android < 1.6 som kommer åt den via Market.

I min Hero med original ROM är 3.1.2 den senaste versionen.

För att avinstallera Google Maps måste du roota din telefon och ta bort APK-filen från /system/app/. Därefter laddar du ner den senaste versionen och kopierar den till tidigare nämnda mapp.

Officiellt sett stöder som sagt inte 1.5 den senaste versionen av Google Maps, men jag har dock inte provat att installera den, så jag kan inte uttala mig om huruvida den är kompatibel med 1.5 ROMen eller inte.

3. inact_0052

inact_0052 Guest

Tack för informationen!
    Men du har alltså 1.5 då? Isf så letar jag upp den Maps apk. som du har, då borde det ju fungera.
    Men har ingen rootad lur, förhoppningsvis så ersätter den nya Maps den gamla...?

4. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Kontrollera först om det inte är version 3.1.2 du har (Google Maps > Menu > More > About). Om så inte skulle vara fallet laddade jag precis upp APK-filen här: http://www.mediafire.com/?bdm0lmyyrzz.

Din andra fråga vågar jag dessvärre inte svara på. Prova och se? :)

5. inact_0052

inact_0052 Guest

Yes det funkade, ett STORT tack!:)

6. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Skönt att det löste sig! :)

Ersattes den förinstallerade versionen med den jag laddade upp efter installationen?

7. inact_0052

inact_0052 Guest

Ja, jag använde Astro för att installera den från SD, då frågade Astro om jag ville ersätta den gamla Maps. Så det gick smidigt och enkelt.