Gammalt Sim-kort farligt för N1?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Jimbo, 23 feb 2010.

1. Jimbo

Jimbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis köpt mig en N1:a och då det var ett tag sedan jag köpte ny mobil så har jag ett gammalt sim-kort som inte stödjer 3G. Jag har använt sim-kortet en dag men nu har jag tagit ut det ur mobilen då jag har fått tips om att gamla sim-kort kan vara dåliga för nya mobiler.

Finns det någon sanning i detta påstående eller är det mer bara för att skrämmas? Jag ska och byta sim-kort idag för att få tillgång till 3G men jag tänkte mer om jag kan har gjort något dåligt med min mobil/batteri.

Tack för all info!

2. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror inte det gör nån skada alls mer än att telefonen kan ge nått felmeddelande ibland eller att du får problem med nätåtkomsten. Men då är det på grund av att kortet är slitet eller har en gammal standard.
    SIM korten är passiva och fungerar bara som "informationskälla" för telefonen.

3. Jimbo

Jimbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att höra, man är alltid lika nojjig med nya prylar ;)

4. pr0xy

pr0xy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inga problem! Jag tryckte i mitt gamla comviq-SIM som är minst fem år gammalt när jag fick min N1:a. Funkade perfekt. När jag fick mitt nya kort ifrån Tre så gnällde N1:an om att det inte kände igen mitt SIM men den accepterade efter att jag knappat in PIN-koden.