Går det få detaljerade samtalsloggar och leveransrapporter i Android?

Diskussion i 'Applikationer' startad av lono, 21 okt 2010.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Detta är min första android och jag är riktigt imponerad hittills(smiskar min förra win smartphone så mkt att det inte är kul). Men det är några saker som min gamla trogna SE W890(används än) gör bättre, speciellt när det gäller samtal och mess.

Tex Call Log(samtalslistan) är rätt knaper. Finns det tex inget sätt att se vilket klockslag någon ringt. Som det är nu kan jag bara se hur många timmar sen det var, och detta bara den aktuella dagen. Skulle också vilja se hur länge samtalen varade på något sätt.
    Och hur länge sparas loggarna? Optimala för mig vore att kunna spara dem för alltid(vet, lite kontrollbehov, men faktiskt hänt ett par gånger att jag skulle behövt kunna rota fram ett nummer som är nästan ett år gammalt).

Samma med mottagna sms. I min gamla SE lur kunde man se på leveransrapporten när mottagna meddelanden var SKICKADE och mottagna. Detta är en rätt viktig info för mig då jag messar mkt utomlands med medföljande strul och fördröjningar och bra att veta när själva messet skickades. I min androidlur kan jag bara se när meddelandet togs emot.

Finns det apps som åtgärdar dessa saker? Känns lite snopet att min gamla "dumma" lur är bättre på vissa sådana simpla saker som har med ren data att göra och borde vara lätt att åtgärda.

2. Adevade

Adevade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag undrar detsamma.

3. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Jag använder har en app som sparar call loggen och skickar den till min gmail. Där kan jag se hur länge samtalet varade, datum och tid när samtalet var samt om det var inkommande eller utkommade, ser även telefonnummret samt namnet från min döpta kontakt om det var en kontakt, typ pappa, brorsan, frugan etc.

Samma sak med sms samt mms, sparas till min gmail, men datum etc.

Appen heter backup to gmail (välja mellan sms, mms och call log) eller så använder du appen sms backup som bara är för sms.

På bägge apparna kan du välja att ha automatisk uppdatering.
    I din gmail skapas det 3 separata etiketter/mappar där resp data samlas.

mgman

Last edited: 21 okt 2010
  4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tackar för tipset, men jag skulle föredra att ha allting i telefonen. Har inte alltid uppkoppling mot internet och är så mkt smidigare att hantera det direkt på telefonen för mig.

Men om du kan få all infon till gmail, så känns det som om det borde finnas en app direkt i luren. Men kan du se när smsn och mmsn skickats till dig i gmailbackupen? Alltså när avsändaren skickade dem, inte när du tog emot dem.

Känns faktiskt som om det är en ganska basic funktion att ha en call log med tidstämpel i luren...
    Blir ju nästan sugen att skriva en app själv annars. :)

5. Bogus

Bogus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag antar det är special för HTC sense att kunna se tidpunkt och längd på samtalet, märkte nu att man kunde få upp lista, på vad jag tror är alla samtal genom tiderna, genom longpress på en i listan.

6. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 472
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag kan se all info om samtalet om jag klickar på det i min "Call log"
    Klickar inte på själva luren bredvid namnet utan på namnet på den som ringde.
    Då ser jag klockslag, datum och hur länge samtalet varade.
    Så är det på x10 med android 1.6 iaf.

Angående sms så kan du testa "Handcent SMS" (sök på market), där finns lite inställningar som har med leveransrapporter att göra. Inte lekt så mycket med det men det kanske kan lösa dina problem.

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

lol
    Insåg ej att man kunde klicka vidare från andra menyn(alltså två tryck från call log), och då får man upp de detaljerna som jag vill ha. Lite omständigt, men rikt bra för då kan man se alla detaljerna på alla samtal(är van vid att man bara kan se samtalslängden på det sista). Tackar! :)

Hade faktiskt redan lagt in handcent, och kikat runt lite på inställningarna, men verkar ej finnas mer detaljerad leveransrapport. Hela appen verkar ju vara ett skal över standardappen. Man kan fixa lite mer notifications, skal och så, men verkar inte kunna få mer detaljerad information om sina meddelanden. Finns en "Use an SMS report generated by Handcent, instead of a carrier report" men ej hittat någon info om vad den gör. Ej helt omöljigt att jag missat någon inställning, då jag missade detaljerna i call logen...