Går det låsa upp operatörslåst mini?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av elpapo, 2 mar 2011.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Om telefonen är ny och låst till tex telenor eller tre, går det att låsa upp den själv? Med fulhack eller nåt?

2. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Har du kollat och sökt lite själv först? Eller kanske tittat bland trådarna som ligger fästa längst upp i forumet?

/Daniel

3. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

4. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

ctrl + c, nästa inlägg från dig ska jag köra ctrl + v. Skämt åsido, ja.. jag har sökt på forumet inkl trådarna ovan som är låsta. Jag har inte sett någonstans att det går. Hittat trådar där man kan göra det online, då folk betalat men inte fått någon kod. Tolkade de låsta trådarna som att det går att få bort "brandade" saker, men inte att det går att låsa upp. Hittade en gammal tråd på x10 forumsdelen och frågade även där om de lyckats.

Dock kan jag självklart ha missat ett svar eller misstolkat något, så du får en ny chans och får gärna berätta om du vet hur man kan gå tillväga Daniel, eller ville du bara upplysa mig om att det finns en sökmotor?

5. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Som sagt i tidigare post, jag har läst även detta inlägg tidigare. Jag tolkar det som att man tar bort "geggan" som är då man har en brandad lur men inte att det låser upp luren och jag därefter kan använda vilket simkort som helst!?

Återigen, om jag har missuppfattat det hela och detta är ett sätt som fungerar för att ta bort "låset" i telefon och jag därmed kan använda vilket simkort som helst så är det ju toppen och precis vad jag söker efter! Ska beställa en mini igen idag... men vill vara säker på att jag kan ta bort "låsningen" på luren.

Så.... någon som kan veifiera att det är så?

6. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

OK, då tar jag tillbaka, jag tolkade det som att den tar bort allt vad brandingen innebär inkl simkortslåsning, men jag kanske hade fel :)

7. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hmmm... Nä, du tycks ha rätt. Var nog mitt finger som var lite trigger-happy där. Man är ju tyvärr alltför van vid dessa ändlösa mängder med korkade användare som tycker det är enklare att fråga än att söka. Sorry :)

Men tillbaka till grundfrågan då. Det känns ju märkligt om det ska behöva vara omöjligt att låsa upp telefonen. Undrar var själva informationen om låsningen är lagrad... Testat att med xRecovery installera någon av CM-derivaten som florerar på XDA?

/Daniel

8. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

No hard feelings! :cool:

Jag har inte testat något för att jag har inte köpt telefonen ännu. Ville bara försäkra mig om att det var möjligt innan köp då jag har 2st olika simkort (leverantörer) jag tänkt växla mellan.

9. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Lugnt! :cool:

Så snart jag får luren får jag väl testa mig fram... men någon på forumet "borde" ha gjort det innan tycker jag!? :eek: ;)

10. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tyvärr så kan man flasha vilka roms man vill det hjälper inte mot en simkortslåsning då den ofta ligger utanför ordinarie mjukvara (i detta fall android).

elpapo gillar detta.