Går det?

Diskussion i 'Allmänt' startad av behnaam, 20 juli 2009.

1. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Undrade lite hur andra mobil hemsidor får sina testexemplar?

För det skulle vara grymt om ni bakom Swedroid kunde ta kontakt med tillverkarna av Android telefoner såsom HTC, Samsung osv och ber om ett test exemplar?

För jag kan tänka mig att vi kommer se en ökande användning av Android i telefoner och därför kommer den här sidan bli ett stort Android community för svenska användare. Bra då att det finns svenska recensenter som kan göra en preview på kommande telefoner.

Vad tycker ni?

2. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ja, det är vår förhoppning att så skall ske i framtiden. Vi måste nog bli bra mycket större först, så att tillverkare/återförsäljare anser att det är "värt besväret" och är seriösa.

Än så länge är Swedroid bara en obetydlig liten droppe i havet, men vi växer ganska stadigt, så förr eller senare kanske.

3. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Droppe i havet och droppe i havet... I svenska mått sett så är väll Swedroid att jämföra med Värnen. :) googlar man på android och svenska resultat så är det bara idg/mobil/dn som ligger före. Så för den svenska marknaden så är nog swedroid aktuell för marknadsföring.

Hur har ökningen sett ut i maj/juni/juli?

4. Mulven

Mulven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag måste säga att er sida är helt underbar. Är inne på sidan flera gånger om dagen och förbannar mig över att jag inte har telefon med mobilt bredband. Hoppas att ni fortsätter växa och fortsätt med apps-recensionerna.

5. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det har varit en ganska linjär ökning sedan den 13:e maj, då vi för första gången slog upp dörrarna.

Grafen visar antalet besökare per vecka sedan den 13:e maj. Vi är fortfarande små, men ökningen varje vecka ser iaf ut att vara ganska stadig. Vi är ikapp Engadget om 640 år, max.

6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Hehe

7. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

haha men med tanke på att engadget inte bara skriver om mobiler eller ännu djupare, bara om android lurar så är det en självklarhet att deras besökarstatistik är 640 år före swedroid. Man måste ta hänsyn till att detta är en svensk android sida med ett kanske litet men ändå aktivt forum, och dessutom ständigt uppdaterad sida. Så chansen till att Swedroid en dag får mobiler före lansering kanske inte är långt bort ;)

8. Delarocka

Delarocka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skriver mitt första inlägg i denna tråd eftersom jag hittade hit idag först.

Efter massor med tips,recensioner och länkar till mer tips så har jag bestämt mig för att skaffa Htc Magic istället för Iphone :)

Swedroid får 5/5 av mig

9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Man får heller inte glömma hur få det är som faktiskt talar eller förstår svenska jämfört med t.ex. engelska i världen men jag tycker statistiken ser bra ut och trivs kanon här så jag kommer fortsätta göra vad jag kan för att hålla uppe statistiken :)

10. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ja, det är inte helt lätt att som en svensk entusiastsajt mäta sig med internationella giganter som Engadget. Vore dock kul om man kunde växa såpass mycket att vi med svenska mått mätt är av betydelse.

11. Nummer3

Nummer3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan ju nämna att Swedroid var 100% orsak till att jag köpte en HTC Magic.

Var i valet och kvalet och hade i stort sett bestämt mig för att vänta på en iPhone 3GS.

Men alla flitiga användare fick mig att ändra uppfattning och än så länge är jag inte besviken. Hoppas bara på att vi utan djupare datakunskaper (alltså väljer att inte roota telefonen) får möjlighet till kommande uppdateringar...