Fråga: Går detta på garantin?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dellblod, 23 okt 2011.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Min s2 är köpt på elgiganten, och redan 1 dag efter köpet bytte jag ut telefonen genom DOA pga rosa fläcken på kameran. Fick en ny telefon som visade sig vara värre, trots detta så har jag ändå valt att behålla den eftersom DOA garantin gick ut, och jag har nu haft telefonen ca 2 månader.

Dessa problem har jag:

Finns en ganska synlig pixel som syns mycket vid grå/svart bakgrund.
    Samma kamera fel (rosa fläck)
    När jag blir uppringd så tar det ca 5-7 sek innan mottagaren och jag hör varandra,

De två första problemen kan jag leva med, men samtalsproblemet är ganska jobbigt. Vad tror ni kommer de kunna "laga" min telefon, eller är chansen stor att jag får en ny igen?

Tack

2. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Provat att byta simkort?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ska testa, men kan detta verkligen vara problemet, eftersom simkortet är ju helt nytt?

Tack

4. Droid76

Droid76 Guest

Reklamera! Klart det går på garantin?

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det där med pixeln som är konstig låter inte bra.

Syns den alltid? Då menar jag så fort skärmen är tänd, även under boot osv. Syns den bara i vissa apps osv. så är det mjukvarurelaterat.

Resten är också mjukvarurelaterade problem, har du senaste uppdateringen från kies?

6. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ang pixeln, så syns den bara under svart/grå bakgrund, och jo, det är hela tiden. Har också den senaste versionen av kies, samt android på telefonen.
    Jag har återställt telefonen massvis med gånger, och samma fel kvarstår, så jag har svårt att tro att pixel felet samt samtalsproblemet beror på mjukvaro.

Men jag har bestämt mig för att lämna in den imorgon, så vi får se hur detta löser sig.

Tack

7. Wildegil

Wildegil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har du testat att ladda ner senaste kamera firmware genom samsung apps? Det skulle kunna lösa rosa pricken. Även samtalsproblemet låter som tidigare skrivet som ett mjukvaruproblem. Men däremot den konstiga pixeln ska du lämna in telefonen för.

8. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Förr i tiden (ja, kanske inte så länge sedan) fanns det väl en policy att upp till 5 döda pixlar var acceptabelt och företaget behövde inte åtgärda/byta. Nu vet jag inte hur det funkar på SAMOLED. Pixlar kanske inte är "döda" på samma sätt som LCD skärmar?

9. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har man en död pixel så lär man få en ny lur :) Många som fått nya lurar pga. yellow tint problemet tom. som är ett mjukvaruproblem egentligen.