Går ej att radera bilder!

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by a95180, Jun 9, 2011.

1. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har upptäckt en högst pinsam bugg som är så allvarlig att den skulle kunna vara skillsmässoframkallande.

Det går inte att radera bilder från bildgalleriet! Bilder som man markerar och raderar kommer tillbaka när telefonen startas om!!!!! Detta oavsett om telefonen oavsiktligen bootar om eller om man startar om den manuellt.

Jag har ett par cencurkrävande bilder på min telefon som jag på heder och samvete lovade min fru att radera (vilket jag gjorde). Och döm om min förvåning när bilderna återuppstod några dagar senare när jag hade telefonen framför näsan på henne. Jag antar att det funkar att radera om man monterar telefonen som en USB-enhet och tar det via datorn. Men att radera på telefonen kan få oanade konsekvenser...

/Jonas

2. exnm

exnm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Faen vad skumt!
    Testat att ta bort bilderna via någon filhanterare, typ ES File Explorer?

a95180 likes this.
  3. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag testade just med ES File Explorer och då fungerar det (inte helt oväntat).

4. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får skaffa en separat telefon för fotografering av snusk.. ;-)

5. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag testade just med ES File Explorer och då fungerar det (inte helt oväntat).

6. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar vara ES File Explorer som är problemet! Ja fick plötsligt samma problem (att bilder som jag raderat från galleriet kom tillbaka efter omstart) och kom på att problemet dök upp efter att jag hade installerat ES Filutforskaren. Så jag avinstallerade den och försökte igen, och då fungerade det finfint igen! Så ES måste ha nån konflikt med galleri-appen...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk