Går ej att ringa med

Discussion in 'Hero' started by Bubblan, Aug 19, 2009.

1. Bubblan

Bubblan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena,

Nu börjar jag nästan bli less på den här telefonen. Nästan så att jag längtar tillbaka till min gamla Ericsson T28.

Senaste tre gångerna jag startat om telefonen så har det dröjt ungefär 20 min innan jag kunnat ringa. När jag öppnar "phone" eller adressboken, eller vad man nu vill kalla det, så ser allt ut som vanligt. Det som dock händer är att när jag trycker på någon kontakt eller skriver in ett nummer så händer, ja, ingenting. Sjukt irriterande. På riktigt.

Edit: Jag kan ta emot samtal, men ...FAN.
    Edit 2: Nu upptäckte jag även att den tappat tiden med 22 min.
    Edit 3: Batteritiden suger.
    Edit 4: Fan.
    Edit 5: SMS ikonen på "startsidan" säger att jag har 3 nya SMS, men det har jag inte.

Last edited: Aug 19, 2009
  2. teddan

teddan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter som en factory reset vore på sin plats? Har du provat det?

3. Bubblan

MINA ENHETER

En gång. Får väl ta och göra det igen.

4. Bubblan

MINA ENHETER

Eftersom jag startade den här gnälltråden så fortsätter jag...

Nu har den börjat få spel på riktigt. Telefonen är på, allt verkar fungera som det ska. Dock reagerar den inte på att någon ringer mig. Jag bad tjejen prova att ringa mig, signaler gick fram i hennes telefon, men inte hos mig. Bad en kompis prova, precis samma sak.

Vad mer... Hm. Jo just det, jag har två olika återkommande larm som ska pipa till och väcka mig ur min nattsömn. Men icke, inte ett ljud eller ens ett litet försök att väcka mig.

Och det här problemet också:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1535

Det kommer säkert mer...

Edit: Fyra factory reset har genomförts.

5. deekay

deekay Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du tror inte det kan vara så att du fått en defekt telefon?:rolleyes:

6. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Håller med, det låter som att du har fått ett måndagsexemplar. Att batteritiden är dålig i början är vanligt, men med tanke på hur mycket som pågår ständigt i telefonen fast den är i stand by. Så får man leva med att ladda den ofta.

7. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja jag håller med. Att behöva göra 4 fabriksåterställningar för att få telefonen att ta emot samtal och ringa med på ett förväntat sätt tyder på att något inte är som det ska, snarare än något annat.

8. Bubblan

MINA ENHETER

Dags att bumpa den här tråden...

Sedan oktober -09 har jag och min Hero har levt sida vid sida, utan några större gräl, passionen och gnistan mellan oss har varit frånvarande. Men som sagt, inga större gräl.

Sedan tre dagar tillbaka har vi dock skilda sovrum återigen. Det var jag som tog det steget. Min kära Hero har nämligen fått fnatt igen. En morgon när vi vaknade bredvid varandra så var hon seg, riktigt seg. När jag gav efter och gick med på hennes seghet så visade det sig att hon tydligen inte fått tillräckligt med sömn då hon efter 3 timmar var lika trött som innan vi gick och la oss. Jag gav henne näring, men dagen därpå tappade hon gnistan lika fort, och segheten ska vi inte tala om. Vi försökte kommunicera med varandra, men när jag hunnit skriva "Älskade vän, hur är det egentligen fatt? Kan jag hjälpa dig på något sätt, du kanske skulle behöva en massage?", då hade hon bara hunnit uppfatta "Älskade vän, hur ä...", sen tog det ytterligare 30 sek innan hon sugit i sig hela min mening.

Jag har provat det mesta, näring med flera olika droppslangar, jag har släckt henne med knockout-piller och sedan gett henne omgående HRL flera gånger. Men hon blir inte bättre. Jag märker dock en markant förändring i hennes beteende, när jag dräper henne och sedan sätter igång hennes hjärta igen så börjar det nu slå efter bara 15-20 sekunder istället för de 40-60 sekunder som det tidigare tagit att få liv i henne. Men jag lever hellre med en morgontrött än en konstant trött kärlek.

Är vårat förhållande på väg att ta slut?

9. avindal

avindal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har du testat att flasha om den med originalprogramvaran?