Går inte att ändra signal för Gmail med GB? Blir samma som för sms

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Cerebral, 8 nov 2011.

1. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sen jag uppdaterade till GB så kan jag inte välja signal för Gmail, signalen verkar automatiskt bli samma som för meddelanden... är det så för er också, verkar konstigt att de skulle glömt denna inställning men jag hittar inget annat svar? Hur är det för er andra?

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Menar du att du inte kan välja, dvs. appen har inte valet eller att du väljer och det blir ändå fel? Vad jag kan se har version 2.3.5 inte val för signal men 2.3.4 på min platta med CM har valet.

3. Cerebral

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag menar att det finns någonstans att ändra signalen. Varelse i själva Gmail-appen eller i ljudinställningarna. Det enda man kan ändra är meddelandesignal under ljudinställningar, men då blir det som sagt en gemensam signal för både "mail-meddelanden" och sms. Med andra ord, valet finns inte att göra.

4. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Leta efter version 2.3.4 så ska det finnas som alternativ i den versionen

varför man tar bort funktioner kan man undra, men det finns ivf i den versionen

5. Cerebral

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men det är alltså den versionen jag har... Mycket märkligt att det inte finns i min mobil. Jag kunde ju ändra utan problem i 2.2...

6. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

hmm nu fattar jag inte.. Du har dragit ner version 2.3.4 av gMail-apk'n och bytt mot standard 2.3.5 men har inte alternativet?

btw. Hur går det att byta ut systemappar? eller du kanske har rootat din lur

7. Cerebral

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ursäkta, trodde vi snackade om Android-versioner här. Nu är jag med, du snackar version av Gmail-appen. Ja, jag har den senaste, och det stämmer att jag inte har alternativet. Konstigt att de tagit bort en funktion i en nyare uppdatering, precis som du sa... Men får väl försöka hitta en gammal version då precis som du skrev.

8. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja ok :)

Jo precis det ska inte vara så svårt det är säkert någon som har den på lager, annars kan jag exportera den från någon av mina andra enheter

Edit: Det är tydligen upptäckten av ett säkerhetshål som framkallat idiotin att ta bort en feature

Last edited: 9 nov 2011
  9. Cerebral

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hittar den nog, men tack ändå :)

10. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Den finns där men lite knepigare att hitta men man bör leta annars hittar man inte..;)

Inställningar - klicka på ditt konto - etiketter att avisera - inkorgen - tada ringsignal

11. Cerebral

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Oj! Där ser man, tack ska du ha. Mycket märkligt att de har lagt en sån inställning på ett så svårhittat ställe.