går inte att avinstallera spotify??

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Izmannen, 18 aug 2010.

1. Izmannen

Izmannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en x10 på Telia i Juni (operatörslåst) Jag har dock inte kunnat använda den än pga spotify.... om man vill lyssna på egen mp3 på telefonen så funkar inte bt mw 600. vilket var en av de orsaker som gjorde att jag valde x10 då mw 600 följde med... Det går helt enkelt inte att styra musik/ljudbok från bt.... Telefonen har varit inlämnad sedan en vecka efter köpet :P Kraftigt irriterande.. Någon som vet någon lösning? Gillar telefonen för övrigt men funderar på att häva köpet.... :(

2. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

mw 600 fungerar alldeles utmärkt, det du måste göra är att acceptera att bt mw600 får ta kontroll över din telefon, minns dock inte hur jag gjorde det haha.

Om du vill avinstallera Spotify så gå in på market/butiken installera "uninstaller" och sen ta bort det på det viset.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Brukar tyvärr inte gå med förinstallerade program. Jag har frågat Telias kundtjänst men de vill inte heller kännas vid att det går att ta bort Spotify på deras telefoner. Så man måste roota telefonen för att bli av med dem.

4. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

aha, så spotify var redan insallerat på din telefon när du fick det? testa avinstallera med astro file manager, annars får du nog roota den och ta bort den sen...

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Just det ja... TELIA har ju specialavtal med Spotify, och därför är Spotify i X10 en s k feature. Den skall inte gå att ta bort utan det måste vara en rootning av mobilen. Men troligen är det så att det är en krock som händer mellan två olika spelare. Spotify har på något sätt förstatjing på BT-profilen som styr. Fråga mig inte varför. SE ger tyvärr dubbla signaler som att de jobbar på saken, till att vi aldrig hört talas om problemet. Men kundtjänsten är tyvärr inte så bra nuförtiden har jag märkt. De har liksom ingen aning, så ibland undrar jag om det är inhyrt folk och inte alls SE folk som sitter där. OM det går att logga ut och stänga ner spotify helt på något sätt, så kan nog den spelare som du vill använda möjligtvis ta över BT-profilen.

6. Izmannen

Izmannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har förstått det så att Mediascape och spotify krockar.. Har för övrigt aldrig använt spotify och kommer troligtvis aldrig göra det heller... Roota?? någon som vet hur :)

7. pswheels

pswheels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Läs här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17014

8. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Ja, det finns minst en lång tråd om det redan.