Problem: Går inte att bli av med skärmlåset

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av elastico, 10 sept 2012.

1. elastico

elastico Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har konfigurerat universitetets wlan (eduroam) och var tvungen att ladda hem ett certifikat. Tråkigt nog så var man tvungen att aktivera skärmlås för att det skulle fungera.

Nu till problemet... Det satans skärmlåset går ju inte att avaktivera nu. Alla vanliga valrutor är grå och det finns en liten text som säger "Inaktiverad av administratör, krypteringspolicy eller uppgiftslagring"

Finns det någon här som kan vara snäll och hjälpa mig med hur man ska göra för att slippa skärmlåset?

Det som jag helst vill undvika att göra är alla former av systemåterställning. Att avaktivera det certifikat jag laddade hem fungerade inte och jag vill helst inte ta bort alla certifikat (fast det kanske inte är så farligt... eller?).

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det låter som att den device policy som är aktiverad kräver att du har ett skärmlås på. Enda vägen är att avaktivera det, men då ska du inte komma åt wlan:et.

Går det verkligen inte att ta bort den "device administration" som aktiverades? Settings->Security->Device Administrators.

3. sneakysteve

sneakysteve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
  4. elastico

elastico Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar, det var faktiskt det enda jag kunde tänka mig skulle fungera men jag vågade inte göra det. Det kändes som att det skulle ställa till med problem senare när man ville surfa.

Jag blev så sur så jag återställde till en en månad gammal cwm-recovery och satt med titanium backup för att få ordning på allt.

Att detta ens ska behöva bli ett problem är helt idiotiskt. Men men... kanske är det bara ett i mängden av alla I-landsproblem vi måste tampas med varje dag.