Går inte att nedgradera

Discussion in 'Desire HD' started by Droid_276, Oct 7, 2011.

1. Droid_276

Droid_276 Guest

Hur jag än gör går det inte.

Via psneuter går det inte, inte heller via gingerbreak eller fre3vo. Är alltid något fel.

När jag anger alla rader av data på tex downgrade_v3.zip så svarar den med en massa displayspecifikationer.

När jag använder ps neuter säger den detta: Failed to set prot mask (Inappropriate ioctl for device)

Android-version
    2.3.3
    HTC Sense -version
    2.1
    Basbandsversion
    12.54.60.25U_26.09.04_M2
    Kernel-version
    2.6.35.10-gd2564fb
    htc-kernel@and18-2 #1

Versionsnummer
    2.50.405.2 CL87995 release-keys

Programvarunummer 2.50.405.2

Vad gör jag fel? Jag har hållt på med detta länge utan att lyckas! Jag har läst en massa trådar på xda men lyckas inte med någonting. När något verkar lovande är länken död...

Last edited by a moderator: Oct 7, 2011
  2. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Droid_276

Droid_276 Guest

Kör den nu as we speak. NU har den dock fastnat på att uppdatera radion. Har stått still i kanske tio minuter.

Är det normalt? Vad ska jag göra om det inte händer något på länge? Waiting for device står det.

EDIT: Fick hjälp av några personer på IRC-kanalen. Startade om telefonen, flashade en radio, allt verkar fungera bra på telefonen och Busybox säger att telefonen är rootad. Vill veta om den är S-OFF. Det enda problemet nu är att jag inte kan komma in i Hboot då volym ner-knappen så gott som inte fungerar. Lite till och från. Vad kan jag göra istället?

EDIT 2: Kom till slut in i hboot, telefonen är S-off:ad. Nu ska min första ROM installeras! :)

Last edited by a moderator: Oct 8, 2011
  4. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Grattis :D

5. Droid_276

Droid_276 Guest

Tackar, tackar :) Kör RCMix3d Bliss v1.3, underbart :D