Går inte att ringa eller ta emot samtal!

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av londoner, 11 sept 2010.

1. londoner

londoner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har ett väldigt stort problem med min Xperia X10.

För någon vecka sedan började telefonen tappa jag täckning helt, trots att jag var utomhus i centrala Stockholm. Utan täckning kan jag såklart inte göra något med telefonen. Efter att ha provat simkortet i andra telefoner och andra simkort i Xperian kom jag fram till att felet ligger i telefonen. Då jag inte återfick täckning på ett bra tag.

Ett annat problem är att när jag väl har täckning så fungerar det bara att skicka SMS. När jag ringer någon kommer det inte fram några signaler för mig och när personen svarar kopplas samtalet ned utan att någon har hört något.

När någon ringer mig kan jag inte ens svara, slidern går bara upp till sin högsta position och sedan tillbaka ner, utan att ha svarat.

Har valt automatisk nätverksoperatör och laddat ner internetinställningarna otaliga gånger.

3G fungerar inte heller, någonsin - Wifi funkar dock bra.

Jag har återställt telefonen, utan förbättring. Xperia supporten har inte hört om detta tidigare.

Har någon råkat ut för samma problem tidigare? Vill helst inte lämna in telefonen i 2 veckor om det är något lätt problem!

Tack på förhand!

2. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vad jag kan se så har du testat det mesta (?)

Mitt förslag är att lämna in den iaf :)