Går inte att ringa!

Discussion in 'Desire HD' started by PeterD, Apr 19, 2011.

1. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problem med att min telefon verkar hänga sig. Allt ser ut som vanligt men det går inte att ringa eller skicka sms ibland.
    Data funkar hela tiden.
    Omstart löser problemet ett tag.

Trodde det skulle bli bättre efter root och ny radio, men det hjälpte inte heller :-(

Någon som har förslag på vad det kan vara? Inte så bra när man har jour och inte kan bli nådd.

2. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Skicka in och få en ny? :)

3. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har märkt det där när jag ringer 3st samtal snabbt efter varandra. Då kan jag varken ta emot eller ringa samtal, måste starta om telefonen. Allt ser ut som vanligt men det kommer inte fram några signaler.

4. PeterD

MINA ENHETER

Tror inte det är så enkelt att bara lämna in nu när den är rootad.

Men det verkar som att det har blivit bättre efter att jag la in AR 4 istället.

Jag har inte sett nått mönster på när det händer men det stämmer nog att det kan hända när man ringer flera snabba samtal.

Kanske är en 2.2.1 bugg? Kör ju 2.3 nu och det verkar bättre.

5. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väll bara att "unroota" och lägga in standard rom osv? :P

6. PeterD

MINA ENHETER

Liten uppdatering så här i efterhand.

Skickade in telefonen på service och de bytte mainboard, alltså hela innehållet typ.

Glad i hågen så testade jag ett tag och allt såg bra ut.

Sen körde jag tillbaka min backup jag hade efter att ha rootat om telefonen. Då visar det sig att problemet är tillbaka!!!

Började då fundera på vad som kunde spöka och efter mycket funderingar och svordomar så kom jag fram till att det verkar vara VemRingde appen som spökar. Hittade även en tråd som handlar om den där flera hade skrivit att de upplevt samma sak.

Det verkar som det endast händer vid inkommande samtal märkte jag idag och det är då appen hoppar in och letar efter numret som ringer så det verkar ju hänga ihop.

Nu har jag testat att stänga av pop-up funktionen på appen för att se om det blir någon skillnad. Vore trist att behöva lämna appen eftersom den ändå kostade 30 spänn :(

Vi får se hur det går framöver, men nu har jag nytt innanmäte i telefonen iaf, alltid nått :P Inga problem med att den varit rootad heller, körde bara downgrade romen innan jag skickade in den, bytte in tillbaka radion, så det lär nog ha märkts att något var gjort med den.
    Fick tillbaka telefonen på 1,5 vecka också, bara en sån sak :) (från Anovo)