Går inte att smsa/ringa Tele2 SGSII

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Ahl, 15 mar 2012.

1. Ahl

Ahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena

Har haft min SGSII i ca 6-7 månader och nu helt plötsligt så går det varken att ringa eller ta emot samtal och sms.
    Det hela började för 2-3 dagar sedan då jag skulle smsa en polare men det kom bara upp att "Det går inte att skicka för tillfället. Meddelandet skickas när tjänsten är tillgänglig." trodde att pappa hade glömt betala in fakturan men när jag träffade honom så hade han betalt den för 2-3 veckor sedan så det kan inte bero på att den inte har kommit till banken.

Har försökt med det jag kan komma på såsom att starta om telefonen, ta ut SIM-kortet och när jag försöker välja nätverksoperatör så kommer det bara upp "Kan inte ansluta. Försök senare" och när jag gick in på Mitt Tele2 på telefonen så är jag tvungen att skriva in mitt telefonnummer igen, farsan är borta just nu så jag kan inte få tag på hans personnummer, men när jag gick in på konton via www.tele2.se så står det att tjänsten inte är tillgänglig.
    Mitt Wi-fi fungerar dock när jag är hemma och är uppkopplad till vårt internet.

Tack på förhand MVH Ahl

2. Akervalls

Akervalls Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Testa låna någon annans simkort för att se ifall det beror på mobilen eller kortet

3. Ahl

Ahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde det nyss och det funkade. Passar på att ringa Tele2 medan jag håller på.

4. Akervalls

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skönt det i alla fall, då slipper du förhoppnngsvis laga mobilen. Hoppas de löser sig

5. Ahl

Ahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var tydligen så att dem att de precis hade fått in betalningen, tjejen som jag pratade med fixade det på ett par minuter.

Tack för hjälpen Akervalls.

MVH Ahl

6. Akervalls

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skönt att de löste sig! Vsg