Efter jag uppdaterat min telefon i går har allt funkar kalasbra tills i morse... Nu går det nämligen inte att använda volymknapparna på sidan till att snooza längre den reagerar inte alls när man trycker där. Jag är mkt medveten om att man även kan snooza via den lilla knappen som kommer fram på skärmen men jag är så otroligt fummelhänt så det resulterar oftast i att jag slidar ner hela baren och stänger av larmet omedvetet. Är det fler som upplevt detta efter uppdateringen och hur löser man det enklast?
Eftersom jag ibland vill ligga 20min extra, av vana, så stänger jag av larm, orkar inte hålla på med snooze, så har jag ett larm 0530 och ett 0550.... Ingen risk att försova sig
Jag hade tre larm så och försov mig ändå förra veckan. En SE-lur som inte ringde för att den fick nåt laddfel mitt i natten pga sin usla kontakt och det blockerade tydligen väckaren. Nu gjorde det inget som tur var för jag har ändå fria tider och började ca normaltid istället för en timme tidigare än normalt, men man blir sur när enkla saker som alarm strular. Knaske bäst att köra old school med en gammal mekanisk väckarklocka, tick tock tick tock, RRRRIIIIIING. Huja, de behöver man inte snooza för man studsar ju upp en meter över sängen i ren chock.
lite OT men ställ den mekaniska klockan på en bakplåt eller plåtbricka. lägg sedan mynt, skruvar och metallbrickor på underlaget. vaknar du inte då har du hamnat i coma...