Går inte flytta till sd kortet

Diskussion i 'Allmänt' startad av sansiro, 15 apr 2011.

1. sansiro

sansiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Idag dök det upp ett problem för mig. Jag skulle flytta över allt som gick till sd kortet men så sa det stopp. Jag har flyttat över tidigare utan problem. Har en optimus 2x. Jag tog ett par screenshots för att visa. Finns ju gått om ledigt minne. Har försökt starta om mobilen och ta ut sd kortet och lägga in den igen. Någon som vet vad som står på?

Bifogade filer:

2. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kanske ett skadat minneskort?

3. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Det går fortfarande flytta vissa apps till sd kortet och inga problem ladda ner nya apps o installera dom.
    Jag googlade det här och hamna i ett engelsk forum där de hade sammma problem men ingen hade löst det. Vissa hade formaterat sd kortet utan förbättring.
    Hur Kontrollerar jag om sd kortet är skadad?

4. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Det funka att avinstallera de som inte gick att flytta och installera dom på nytt och sen flytta dom till sd.
    Men jag har inte vågat avinstallera köpta appar. Kan jag installera in dom igen utan att behöva betala för dom igen?

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vilket externt minne är det egentligen som dina appar går till, Optimus 2X har 2 olika ytor, ett internt på ca 5GB kvar samt en SD-plats.
    För mig är det snarare det omvända, jag vill flytta "tillbaka" appar då jag har nästan 1Gig kvar på mitt internminne och bara några hundra megabyte på mitt internminne.

6. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har ingen aning. Mittenbilden ser konstig ut tycker jag. Jag har ett 32gb sd kort men den visar 5gb? Och den tredje visar 29gb?
    Om du laddar ner app2sd så kan du se vilka appar som ligger vart och flytta dom antingen till sd eller interna minnet.

7. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Har du en gång köpt en app så kan du alltid ladda ner det på nytt. Det knyts till ditt google-konto, så länge du använder samma konto kan du installera det även om du byter telefon.

sansiro gillar detta.