Fråga: Garanti efter flashning

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Magic, Mar 26, 2012.

1. Magic

Magic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har upptäckt ett fel på min lur och det är ett hemskärmsknappen dubbelklickar ibland vilket kan vara riktigt störande. Luren är rootad och flashad och jag undrar om det kan ställa med problem att få igenom det på garantin? Menar problemet har jag haft sen jag fick telefonen men inget som jag tänkt något speciellt mycket på då jag inte visste om att den dubbelkickat fram till nu (hur dumt det än kan låta).

Har en USB jig för att nollställa countern men vet inte hur den ska användas.

2. Steffe3

Steffe3 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Det problemet dök upp för mig efter en uppdatering, tror det var 2.3.4 eller så.

Men eftersom jag (och du) har rootat, så går det ju att inaktivera (frysa) det som poppar upp via Titanium Backup.
    Har för mig att det är "Röstkommando x.x.x" som ska inaktiveras. Såvida du inte använder det förstås, då blir det värre :P

3. Magic

Magic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast för min del har jag även det problemet inne i CWM (innan telefonen startar s.a.s.) så det måste vara ett hårdvarufel misstänker jag.

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Skit i USB-kontakten eller att den sitter snett... Rengör och pilla lite! Stäng av mobilen först

5. Magic

Magic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Va? Nej jag menar dubbelklickandet :)

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du menar att Vlingo/Den där rösten kommer upp hela tiden utan att du dubbelklickat på riktigt så är det smuts i kontakten! ^^

Om knappen dubbelklickar automatiskt, och du är säker på att den gör det ibland, ja då är det väl inte det då! ^^