Garanti/Försäkring även fast man rootat?

Diskussion i 'Blade' startad av Madnezz, 5 feb 2011.

1. Madnezz

Madnezz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena Swedroid!

Nu är det såhär att min rootade ZTE Blade som jag köpte utav Tele2 för någon månad sen har börjat få lite problem.

Ett problem som fanns redan när jag köpte mobilen var att när man var inne på t.ex. YouTube och försökte höja volymen så var det som att klicka på en bakåt-knapp, fast volymen höjdes dock ändå. Klickade man tillräckligt kom man tillbaka till hemskärmen på mobilen.

Ett annat problem som har uppstått nyligen är att när jag stoppar in hörlurarna i mobilen som man fick med när man köpte den så hör man ett brus eller ganska svaga ljud i bakgrunden av videon man kollar på eller låten man lyssnar på.

Nu till mina frågor.
    Är detta något som jag kan lämna in mobilen till Tele2 för?
    Kommer det bli problem i.o.m att jag är SuperUser?
    Hur döljer man att telefonen är rootad? Funkar det med att installera Tele2 ROM:et?

That is all. ;)

2. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Absolut att du ska lämna in den, skulle störa mig så förbannat på det med volymknappen..

Du kan installera Tele2's ROM igen, tror det finns en dump utav den någon stans här på forumet, dessutom tror jag att den tar bort Clockwork recovery, vilket betyder att i det stora hela inte går att se att du har haft den rootad.

3. Klubba

Klubba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har precis samma problem med volymen som dig, ska försöka byta min nästa vecka hoppas jag får en som funkar då, sjukt störande är det :)