Är det nån än som varit tvungen att kontakta HTC för ett garantiärende? Efter vad jag förstått så ska de ju ha världsgaranti. Mest nyfiken på vad HTC Sverige säger om man ringer och har problem med tex en tysk-importerad Magic, ber de en att ta kontakt med tyska Vodafone då (ifall att det är därifrån mobilen kommer) eller tar de själva hand om saken?
Måste man säga man importerat den först och främst? Tror inte de kommer skicka dig någon annanstans iallafall. "Legitimate purchases will be covered by HTC warranty. However there are instnces of some eastern countries, who make tech products under contract for companies (like HTC, Sony etc) running "2nd Shifts" on the factory floor and manufacturing and distributing their own version of products, often with all the same components as the original item. Manufacturers have a right to protect themselves. Don't blame HTC for tyring to stay in business."
Jag har sett någon som pratade om en garantisedel som skulle behöva fyllas i. I min oöppnade kartong hade jag dock ingen sådan. Har kvittot från Vodafone dock. Behöver man göra något för att garantin ska gälla?