Garantiärende eller ej? (dåligt batteri och varm mobil)

Diskussion i 'Allmänt' startad av CROE, 9 maj 2016.

1. CROE

CROE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Jag skrev följande:

Jag har kontaktat Dustin angående detta och de menar att jag ska skicka den på service. Lite osäker på vad detta ska lösa, och om de inte hittar något "fel" kommer jag att få betala felsökningsavgift.

Tror ni att mina problem med telefonen går under garanti och jag slipper betala någon felsökningsavgift? Jag vill inte vara i en situation där jag får tillbaka telefonen i samma skick en med en faktura att betala. Bifogar en bild på hur batteriet har används idag.

Ett annat fel som har uppstått är en vit prick på skärmen, eller snarare en ljus punkt. Letar just nu detaljer för att få en anledning att skicka in den. :P

Tacksam för hjälp!

Bifogade filer:

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hej!

Måste i alla fall fråga, har du provat att göra en systemåterställning på luren?

Jag har svårt att se att det kan bli ett garantiärende av detta. Motorola har som många andra 6 månaders garanti på batteriet. Även om du hade skickat in den inom den gränsen så hade det varit svårt att få igenom.

Felet på skärmen, är det en pixel som är vit eller?
    Du skriver en "ljus punkt" är det ett område på skärmen som är ljusare?

Om det är en vit pixel, så försök med en "pixel fixer" app, liknande denna;
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aiuspaktyn.pixelfixer

Om inte appen fixar pixeln så är det en sak att ta på garantin.

3. CROE

CROE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Tack för svar!

Ingen systemåterställning, ska göra det när jag får tid över. I dag var första gången luren laddade ur innan arbetsdagen var över, med en SOT på mindre än 2 timmar. Alltså fulladdad kl 7, och urladdad lite innan 17.

Det är snarare ett millimeterstort område där färgerna är svagare, alltså ingen död pixel. Ingenting man stör sig på i överdrift, men är som sagt väldigt missnöjd med värmeutvecklingen och batteritiden, så andra små fel känns ju större.

Saken är den att det är ju inte batteriet i sig som är felet, utan det är ju värmen som gör att batteriet tappar kapacitet, tror jag. Så felet ligger ju inte i själva batteriet i sig, i så fall, utan i hårdvaran. Därför skulle det inte gå under batterigarantin.

De flesta gångerna någon håller i mobilen, för att se en bild exempelvis, så noterar de värmen utan att jag har nämnt det, det är alltså ett problem.

4. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Prova att göra en system återställning så fort som möjligt.
    Har du backup på allt då går det ganska fort.