Recension: Garmin Kundservice

Diskussion i 'Wearables' startad av Dashio, 9 aug 2024.

  1. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 883
    Mottagna gillanden:
    710

    MINA ENHETER

    Ibland blir jag verkligen förvånad över vilken typ av kundservice Garmin erbjuder!

    2020 köper jag en Fenix 5 plus sapphire begagnad och 2022 så börjar mitt batteri att krångla efter någon uppdatering. Jag skickar in klockan och no questions asked, varken kvitton eller dylikt. Hem kommer en ny Fenix 5 plus sapphire efter ett par dagar i en låda som påminner om originala lådan fast i mindre format.

    För 3 dagar sedan, 6 aug-24, så dör min klocka tvärt helt plötsligt och efter en massa sökningar och youtubande så tänkte jag att jag inte hade så mycket att förlora på och skrev till Garmin i förhoppning om att de kanske hade någon lösning. Svaret förvånade mig enormt! De ska ta in klockan för reparation och är det så att de inte kan hitta felet så kommer de att byta ut klockan. Inte mot en Fenix 7 sapphire solar utan mot en Fenix 7 pro sapphire solar! Snacka om enormt bra kundservice! :D
    upload_2024-8-9_5-47-7.png
     
    pulsar, Gorgeous, bernard och 7 andra gillar detta.
  2. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    1 380

    MINA ENHETER

    Har också hört att kundservicen är bra så länge du inte börjar prata om barometern. Då blir de tydligen hala som ålar. Blir som vanlig svensk kundservice. Detta är vad jag läst och har ingen egen erfarenhet.
     
  3. Droid_301

    Droid_301 Guest

    Dom har enormt bra kundservice
     
    bernard gillar detta.
  4. Puttesson

    Puttesson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    547
    Mottagna gillanden:
    1 207
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S 25 Ultra, iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S 25 Ultra, iPhone 15 PM
    Har upplevt samma som du på en fénix 6X.... Helt grymma på support och ta ansvar för sin produkt! I mitt tycke bäst i elektronikbranschen!
    Finns kvar i bakhuvudet vid nästa inköp.... :)
     
    bernard gillar detta.
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 133
    Mottagna gillanden:
    2 280

    MINA ENHETER

    Har en kompis som skickade in en vanlig 6X och fick tillbaka en 7X Sapphire solar som ersättning.
     
    Gorgeous och bernard gillar detta.
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 883
    Mottagna gillanden:
    710

    MINA ENHETER

    Hahah detta ska jag lägga på minnet till nästa gång! :D

    Eller!? :D

    Jag skrev också att med denna servicen, framförallt att erbjuda ersättningsprodukt så har de en lojal kund för rätt många år framöver.

    Det är helt sjukt! Man räknar ju med att få en motsvarande och inte bättre så man blir ju bara glad :D
     
  7. Droid_301

    Droid_301 Guest

    Fick en bättre plotter när min gamla slutade fungera efter garantitiden, bättre service kan man inte få
     
    bernard och Dashio gillar detta.
  8. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 761
    Mottagna gillanden:
    677
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Känns tryggt veta dom tar hand om sina kunder, inte alla som gör det. Lätt bästa märket för en smartklocka.
     
    bernard gillar detta.
  9. RaketRobert

    RaketRobert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag hade en fenix 5 vars skärm blev helt utvattnad så fort man gick in i menyerna, gick att tyda vad som stod men inte mer. Med vanlig urtavla syntes allt perfekt. Tyvärr hittade jag inte kvittot och det blev tvärnej av garmin. Detta var dock två år sedan så kul att höra att de blivit bättre. Hade givetvis provat återställning osv, inget hjälpte mot problemet.

    Men hållbarheten på deras klockor är det inget fel på, tappade min Epix 2 under en endurotävling förra hösten. Hittade den mitt i spåret där 200 motorcyklar kört 4 varv var, armband avslitna, skärmskydd bortslitet och ett par hundra report på vardera sida. Funkar klockrent än!
     
  10. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 883
    Mottagna gillanden:
    710

    MINA ENHETER

    Återkoppling: De kunde inte reparera klockan så det vart en helt ny klocka :cool:
     

    Bifogade filer:

    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      989,4 KB
      Visningar:
      33
    pulsar, AndliN, rickards och 9 andra gillar detta.