Satt inatt och blev förbannad på min Samsung TV som krånglar med vissa format så jag kollade runt på nätet efter en extern mediaspelare och hittade den här androidtvbox.us Den verkar super bra och den har Android 4.1 oxå. "ICS finns oxå" Dom flesta Android TV boxarna/usb stickorna jag läst om har fått många arga kommentarer att dom strulat med vissa codecs eller att dom blir varma och startar om. Men den här boxen verkar vara bra, finns en tråd på XDA oxå http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1835588 Sen så är den gjord i USA och har 1 års garanti gentemot andra Android boxar som oftast görs i Kina och har för visso oftast 1 års garanti men det tar veckor att få den ditt för ett rimligt pris och sen kanske man måste kunna kinesiska i värsta fall. Finns två olika varianter oxå. Gbox 1 som har RCA A/V utgång Gbox 2 som har två extra USB portar och ett mindre chassi. Annars är dom exakt samma båda har HDMI ut Usb Rockchip A8 1.2GHz CPU Mali 400 GPU 1gb RAM Hoppa vidare till deras hemsida där står det mer om den Köpte en inatt så återkommer med lite info om hur den fungerar när jag fått den. Väntar med spänning Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Det var trevligt att XBMC verkar fungera hyggligt på den: http://androidtvbox.us/xmbc-for-android-tv-g-box-download/ Vad tänkte du köra för app på den för mediauppspelning? Blir spännande att läsa hur du upplever att den fungerar. Lägg gärna upp bilder om du har möjlighet och berätta lite om hur lång tid leveransen tog och vad totalkostnaden blev inkl ev. tull, momspålägg och dylikt.
Kostnaden blev totalt 827,20 SEK alltså $119,29 USD Tänkte testa den inbyggda mediaspelare först men jag kör BSplayer på min S3 & den tar ALLT precis allt jag har så det blir nog att slänga in den och hoppas på samma resultat Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ska bli spännande att få höra dina åsikter, har själv funderat på en Tizzbird men kan inte bestämma mig för vilken modell... Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Har fått den nu men behöver testa den lite innan jag säger att den fungerar bra :-) märkte det, det går väldigt sakta att streama film från nätet men allt verkar fungerar har testat ca 200st filmer. Fjärrkontrollen är lite seg men kör mus och tangentbord och det fungerar kanon men men som sagt så är det för tidigt att säga riktigt än om allt fungerar bra Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Har nu kontaktat företaget som säger att den visst har wifi N men bara den gamla 150 och att det är fel på min enhet så jag ska skicka in den så får jag en ny som dom testat innan dom skickar den Dom själva har testat att streama mkv filmer som är 14gb stora över Wifi och det ska fungera.... Blev oxå erbjuden pengarna tillbaka men jag vill ju ha en bara den fungerar. Allt fungerar jätte bra förutom streming över Wifi och den värdelösa fjärrkontrollen. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2